Sångerska och sångpedagog

onsdag 15 september 2010

Vem tar hand om kungarna efter Tylösand?

När alla c-kändisfester och barturnéer är över, vem tar hand om kungarna av Tylösand? Vem kommer anställa dem? Vem kommer vilja leva sitt liv med nån av dem? Alltså inte bara leka lite med dem utan hela kittet, volvo, villa, vovve!?


Vem kommer kunna ta dem seriöst efter detta?


Jag tittar såklart! Det bekräftar fördomar och är alltid roligt att se "djur i bur"! 


Men om nån av dem skulle jobba på en förskola där mina ev. barn skulle gå skulle jag byta skola! Om nån av dem satt i ett viktigt möte med mig skulle jag skratta och gå därifrån! 


Det värsta av allt är att de inte verkar förstå. Det är så hemskt i en tid där allt som betyder något är att synas! Man ska vara "kändis" till varje pris och kan man inte prestera något vettigt så super man och dräggar i TV. Det är riktigt obehagligt! 


Vem ska trösta Nemo när han inte längre från ligga? Erbjuds de någon slags krishantering? Vad står i deras kontrakt? Hoppas de är avlönade på livstid för sveda och värk! 


Blir allvarligt lite ledsen i hjärtat av att fundera på det. Sedan skärper jag mig och skrattar istället! Det är ju inte direkt speciellt en stor förlust att dessa människor kastar bort sina liv! 
Bild: kanal5

Inga kommentarer: