Sångerska och sångpedagog

fredag 10 september 2010

-

Genom mitt liv har jag nog tänkt att jag hatar en och annan person. Det var nog väldigt fel. Hat är ett väldigt starkt ord! Känsloladdat. Signalerar starka känslor. Starka känslor känner man väl oftast mest för någon som betyder något, eller?


Så att säga "Jag hatar dig!" tillskriver man väl en människa någon slags betydelse i ens liv. Som att personen väcker någon slags känsla värd att lägga energi på? 


Jag har hittat en person nu som jag inte riktigt vet vad jag känner för. När jag var liten var hen en förebild och någon som jag tyckte mycket om! Med åren öppnades mina ögon. Nu kan jag inte komma fram till om jag hatar eller bara är likgiltig! Det vore skönt att vara likgiltig. Då skulle personen inte ha nån som helst på- eller inverkan på mitt liv. Nu har personen det. Den väcker starka känslor! Det måste väl betyda att jag hatar denne?


Jag saknar heller inte denna person. Det har vuxit bort. Däremot skulle jag önska att jag slapp träffa denne fler gånger. Det kommer nog bli komplicerat men jag ska göra mitt bästa! Ska göra mitt bästa för att bli likgiltig! Det kommer bli en lång väg och krävas mycket energi, men jag ska banne mig göra allt för att komma dit! 


Mitt liv vore så himla mycket enklare utan personen och allt sattyg som denne hittar på! 


Just nu hatar jag.

Inga kommentarer: