Sångerska och sångpedagog

måndag 27 september 2010

Jag har köpt hus!

Iaf mentalt! Mentalt har jag köpt huset, men lite läskigt är det! Vilken grej liksom! 


Min bild av huset besannades, till och med var verkligheten bättre än bilderna! Det var jättefint! Mycket större än vad jag tänkt mig. Från övervåningens takfönster såg man sjön! Det var superhärligt ju! Badrummen var förvånansvärt fräscha trots ej kakel. 


Vi skulle så gärna vilja trolla bort ett rum på nedervåningen och trolla fram ett extra utrymme i anslutning till vardagsrummet. 


Ett mysigt uterum var där också! Det var en orgie i kvistar, men fint ändå! 


Det som slår mig är dock varför i helvete man måste ha tapetborder överallt??!! Det är så bedrövligt fult!! Jag vill måla om hela huset, men det är ju bara en estetisk pryl! 


Besiktningsprotokollet var skönt läsning, typ inga problem alls! 


I hallen fanns nån märklig panel som jag dock inte ens tänkte på när vi var där! 


Mysigt allrum på övre plan. Härifrån ser man då sjön.


Och så en bild på köket! Mycket rymligare än vad det såg ut på bild! 


Jag är rätt sugen faktiskt! Men jag undrar varför det var så få intresseanmälningar på det! Vi var till ett hus i Storvreta som var jätteskabbigt! Dyrare var det också. Där var det jättemycket folk! Köksskåp saknade handtag. De hade också släppt i färgen. Hela huset gav ett jättesunkigt intryck! Inte roligt alls! Så varför var det inte fler människor i Björklinge?? (bilder lånade från Widerlöw, mäklaren).









2 kommentarer:

Krisse sa...

Kände ni er välkomnade av huset...... som om ni redan bodde där så är det ert hus.

Milla sa...

Jomen jag tror att det var så faktiskt! =) Måste skaffa en massa ungar och befolka det också bara! haha!