Sångerska och sångpedagog

söndag 19 september 2010

Rösta!!

Alla måste rösta! Och helst skulle jag vilja säga: ALLA MÅSTE RÖSTA RÖTT! Men det tänker jag inte göra eftersom jag är stark anhängare av demokrati! 


Jag står för vad jag röstar och jag röstar rött! Jag håller som sagt inte med allt vad de röd-gröna säger men det finns för många saker i alliansen som jag tycker är förkastliga! 


En viktig fråga för mig:
Betyg från tidiga åldrar. Det är BAJS!! Det är ju inte ungarnas fel att det är för lite personal, att systemet är dåligt, att läroplaner är otydliga (de två senaste läroplanerna är borgerliga, as!). 


Jag vill ha ett land där jag kan känna mig trygg med att alltid få plats, oavsett om jag blir rik och produktiv eller sjuk och immobil. 


Ett land som tar hand om sina sjuka och som inser att det finns något som heter MÄNNISKORVÄRDE och som inte står i direkt relation till PRODUKTIVITET. 


Det ska bli skönt när resultatet blir klart. Om det blir fortsatt blått är det väl till att försöka hålla sig frisk och i annat fall se till att ha sparade medel på banken eller cyanidpiller att ta till eftersom man inte kommer kunna överleva ändå. 


Jag är iaf väldigt trött på detta nu! Ge oss en rödgrön röra och servera den med kärlek! Det vore fint! ;)

Inga kommentarer: