Sångerska och sångpedagog

fredag 24 september 2010

Mitt nya drömhus.

Vi fortsätter vår lilla jakt på hus och nu har jag varit förälskad i det här huset ett tag. Har förlikat mig med tanken att det kanske är helt ok att bo i Björklinge? Det är ju till o med sjöutsikt! Kolla, på denna bild ser man ju faktiskt sjön också! Det är det där röda huset i mitten av bilden som is the shit, om det inte framgick! (bild: hemnet.se)


Huset verkar vara i helt OK skick, behöver bara nån slags badkar så är vi i hamn! Det är ju väldigt mysigt liksom! Tomten är inte den största, men fin ändå. 2.475 ligger utropspriset på. Det har vi ju fått lov till. Men det vore skönt om det inte steg. Eller vad tycker du, O? 


Men visningarna kunde ju inte ligga på sämre tider! =( O har ju sitt hemliga Hollywood-projekt både söndag och måndag så det är tveksamt om vi hinner dit. Måste se till att få en privat visning annars! När nu den skulle kunna vara. Håller tummarna för att de blir klara tidigt på måndag! 


Men jag vill iaf bo på ett ställe där det finns folk. Det måste finnas möjlighet att jobba hemma, alltså ta emot sångelever. Det funkar ju inte ute i skogen där det inte finns några kommunikationer att tala om. Det måste också finnas skolor för jag vill ju sätta ett par kids till världen och de måste ju få utbildning eftersom jag inte är bäst på allt heller! Kan ju inte hemskola dem i matte, till exempel! Jag är ju sämst på det! Kanske funkar upp till mellanstadiet, men jag har tex aldrig räknat med liggande stolen! Gör man ens det, nowadays?


Där kommer också det här med grannar in! Får jag barn måste ju de kunna leka med kompisar! Utan att det måste planeras en vecka med skjutsar/buss etc. Och skolskjuts går också bort! De måste bo såpass nära skolan att de kan följa med kompisar hem om de vill det! 


Det måste också finnas nån slags affär. Har man akut slut på godis vill man ju inte blåsa två mil till Uppsala liksom. Gärna nåt alltidöppet-statoil, men nu kanske jag kräver för mycket. 


Det hade varit ännu bättre med Storvreta, men det är bara fula och dyra hus till salu där. Där finns tåget och det hade ju varit superbra! Till Björklinge finns ju bara världens rakaste väg, alltid något! 


Jag har många krav och jag tror att huset här kan vara nåt! Hoppas det finns syréner också! Och att vi kan titta på det på måndag! 

Inga kommentarer: