Sångerska och sångpedagog

torsdag 30 september 2010

Snååååååål!!

Jaha. Nu gjorde jag det ändå! Klippte mig. Själv. Och här sitter jag med en förpackning färg i håret. Trodde en skulle räcka, men nej! Det räckte inte till allt. 


Har tänkt unna mig själv en tur till en frisör. Har inte varit till en frisör på hela tiden jag bott i Uppsala, snart 6 år och höll nu på att leta efter någon bra. Men jag hann inte komma fram till något. Ikväll åkte saxen fram. Skulle bara klippa lite lugg men det slutade med att jag gick igenom hela! Missförstå mig inte, längden är kvar. Dock är det inte lika kompakt nu längre. Vill ju kunna få lite snygg volym, inte bara tjock volym! Blir spännande att se hur det blir när det blir torrt och fixat. Det kommer jag nog dock inte orka idag. En sak i taget. Huskontrakt, dammsugning och hår idag. Imorn blir det sånglektion med Karin, plugg, telefonkö och gig på STORK2010. 


Det kostar ju så mycket pengar att klippa sig för man vill ju så gärna gå till nån som är bra, och de brukar vara dyra. Annars kan man ju lika gärna klippa sig själv.. såå.. ehh. ja. Lägger hellre pengarna på coola saker till vårt nya hus! 


Målet var väl ungefär något sånt här, men jag vågade inte gå lös på längderna med den vanliga saxen utan tog urtunningssaxen istället, så mina flikar är inte så definierade. Man skulle kunna säga att det inte ens på länga vägar blev sådär, men när ni träffar mig kan ni ju låtsas att jag ser ut sådär! ;) 


Lugg är grymt svårt att klippa själv, men jag trivs grymt bra i det! 


Denna vore fin att ha! Lite mer lugg än vad jag klippte nu. Får väl se om det kanske blir nästa gång då! Om jag hamnar hos en frisör nån gång i framtiden sådär! 


Nu drar jag och sköljer ur min färg. Olle då? Ja, han är på mutmiddag med jobbet tror jag! ;) 

Inga kommentarer: