Sångerska och sångpedagog

fredag 17 september 2010

Flygrädd!!

(Utgångspunkten är att detta inlägg INTE ska handla om politik och jag ska göra mitt bästa för att hålla mig borta från det ämnet! Just nu iaf!)


Jag är flygrädd. Det blir bara värre och värre. Jag tror att jag ska dö i en flygkrasch. Jag tror också att om jag slappnar av och tänker "Nej detta går braaa.." så kommer Murphy's law att hoppa upp och bita mig i arslet och slänga planet i sjön bara för att! 


När jag var elva flög jag till Gran Canaria. Det gick bra. 
2001 flög jag till Italien (Genoa). Det gick ok. Lite småläskigt bara. Ida somnade och hängde ut i gången. Det var lite kul. Söt-Ida! 
2005 flög jag till Italien (Roma) igen. Det var jättejobbigt! 
2007 flög jag till Paris. Det var verkligen jättejobbigt! 
2010 ska jag flyga till Guadeloupe på bröllopsresa. Det känns jättejobbigt!


JAG VILL JAG VILL JAG VILL JAG VILL JAG VILL åka och JAG VILL kunna se fram emot det bara. Det gör jag inte. Har ångest inför flygresan som kommer ta tio timmar och massor av tid är ovanför havet. Där kan man ju inte nödlanda!!


En annan jobbig tanke är att jag ju klarat mig, so far! Därför borde ju nästa gång ha sämre odds! 


Hursomhaver kontaktade jag en psykolog. Vill ju faktiskt se världen! i tordsdags fick jag komma på bedömningssamtal. Han tror att det kommer gå bra med "kuren". Jag hade läst att han hade flygcert och ibland brukade ta upp sina patienter i ett litet plan, men jag hade väl aldrig kunnat tänka mig att han skulle ta upp mig redan imorn, lördag???!!! Kan inte riktigt koncentrera mig på nåt, magen lever sitt eget liv (och det är inte slim-line-life, det hade ju varit fiffigt!) och huvudvärken som varit borta senaste veckan kom som på beställning igårkväll. 


Shit! Planet är ju verkligen skitlitet!! Jag kommer krascha! 


De där små hjulen ser ju ut att kunna knäckas av lite småsten.. :S 


Han pratar iaf om att man ska skaffa sig verktyg för att hantera flyktbeteenden etc, men när kommer jag få hjälp med dem då tro?? När vi lyfter?? Nej, jag är skeptisk! Men samtidigt är jag ju så himla barnsligt fascinerad av flyg också. Att titta på. Från marken. 


Men det vore ju så skönt att kunna slappna av bara. Jag åker ju tåg och bil utan att tveka och det händer ju så mycket olyckor där... 


Jag förstår inte flyg, kanske är det därför. Jag tycker det är tunga saker som borde ramla ner. Kastar jag upp nåt i luften så ramlar det ju ner. Jag borde lära mig slappna av och lita på att nån ju har kommit på nåt hållbart fiffigt. 


Jag vill ju kunna njuta av uppladdningen inför två veckor här! 

3 kommentarer:

Milla sa...

Ja du.. Jag har läst så sjukt mycket! haha! Tydligen är det ett dåligt beteende! En typ av flyktbeteende sa han! haha! Ja, vi får väl se vad han har för plan (haha!) för mig! =)

Men tack för länkarna! =)

Milla sa...

haha, ja kanske är så! ;) Håll utkik efter ett plan som snurrar runt Uppsala runt 15 imorn. Det KANSKE är jag! haha!

Btw, kul att du också shoppat ELF! =) Love it! Billigt och bra! hehe

Milla sa...

Näe det blev ingen flygning! =( Skrattar jag eller gråter jag? Jag somnade om iaf! haha! Det var risk för regn, och det regnade ju massor sen, så då skulle man inte flyga!

Bokade in nästa lördag istället så jag får ladda om! =)