Sångerska och sångpedagog

onsdag 15 september 2010

Valet

På söndag är det val i Sverige. Ett riktigt ruggigt viktigt val är det också! 


Vill be alla mina läsare följa denna länk och läsa ett jobbigt inlägg. Inlägget är obehagligt, ångestframkallande och fruktansvärt. Läs det ändå! 


Sedan vill jag att ni ställer er frågan om ni tycker det är OK. Ska människor behandlas så? Är det verkligen rimligt? 


Om ni svarar NEJ på den frågan vet ni vad ni ska göra på söndag! Ni måste sätta ner fötterna och rösta för en humanistisk människosyn. En människosyn där man accepterar att människor är mer än producerande robotar, där man förstår att människor är olika och kan bidra på olika sätt! Alla kan bidra med något, men alla kan inte bidra med allt. 


VAKNA!! för i helvete. 


Jag röstar rött. Jag har inte direkt själv drabbats av alliansen men eftersom jag vet att livet bjuder på otrevliga överraskningar ibland vill jag inte sabba för mig själv och gräva min egen grav. Jag vill veta att jag kommer överleva om det går åt helvete. Att jag kommer få hjälp om jag behöver den. Att jag fortfarande kommer räknas om jag blir obrukbar! 


Ta ert ansvar! 


(och det är inte huruvida hon måste sälja bostaden eller ej som är problemet. Det orimliga ligger ju i att hon helt enkelt tvingas söka försörjningsstöd! Hon har ju bedömts oförmögen att arbeta!)

Inga kommentarer: