Sångerska och sångpedagog

fredag 24 september 2010

Elvis nya flickvän!

Imorn kommer Elvis nya tjej också! Är det den sista? Eventuellt! Sedan är det bara att avvakta och se om det blir några bebbar! Bonita for hem i tisdags och på fredagen kommer nästa! Det är ett hårt liv att vara katt! ;) Och en så snygg katt också! 


Nästa flicka är jättefina Alice! (bild lånad av Lotta)
Så mysig tjej! Himla fin! Faktiskt dotter till Elvis första flickvän, Napoleons mamma Cassis!





Här till vänster är Cassis! (också lånad bild från Lotta).


Det är så himla roligt att få träffa alla dessa vackra katter. Det är så kul att få uppleva de olika personligheterna (kattligheterna?) hos dem. 


Katter är verkligen "The shit" och jag skulle gärna ha en till när jag blir stor! En hona vore kul! Drömmer hemliga drömmar om en liten padda! En padda (eg. sköldpadda) är en katt som är både svart och röd. Cassis är en slags padda. Det är ytterst ovanligt med han-paddor (även om jag sett en på ett forum). 


Får väl mata in lite bilder på fina sköldpaddor när jag ändå håller på! 
Titta vilka sötnosar (bilder från google): 









(Hoppas jag inte trampar på några tår just nu, vill bara visa upp bilder på vackra sköldpaddor och vet inte alls vilka katter det är, hittade dem via googles bildbank.)


Ni ser, de har både svart och rött! Sen kan de ha vitt också såklart. Och vara lite silver osv. En hel djungel och jag är inte så duktig på den. De är dock så himla fina! 


Tänkte skriva att jag inte riktigt hittade nån bra bild (tror jag iaf) på en blåpadda, men så kom jag på att Marie har ju det! Därför lånar jag nu en bild av henne på en jättevacker blåsköldpadd-tabby! Se så fin hon är!  


Jag vill jättegärna ha en padda i framtiden, hör du det Olle?? ;)

Inga kommentarer: