Sångerska och sångpedagog

söndag 26 september 2010

Sikta mot stjärnorna!

Jag gjorde det!!! Flög!! Helt galet!! Måste använda en massa utropstecken för det också!!!


Sov dåligt och vaknade tidigt, nån timme innan jag var tvungen att kliva upp egentligen. Telefonen ringde och allt var grönt! Han skulle plocka upp mig halv tio. Jag var sååå nervös. Fick inte ner nån frukost. En ibumetin och ett glas vatten fick jag i mig, that's it! 


I bilen pratade vi lite beteenden, tror jag. Är osäker eftersom jag var så himla orolig och stissig. När vi kom fram började (nästan) ögonen tåras. Planet var ju skitlitet!! Mycket mindre än vad jag kunde tänka mig! Hela flygfältet såg ut som ett gräsfält med partytält som planen bodde i. Vet inte vad jag väntat mig iofs. 


Efter ett tag iaf skulle vi sitta i planet och låta det starta. Hade såna där lurar med mikrofon också. Å vad tror ni händer då? Jo planet startar ju inte!! Visste inte om han drev med mig eller inte heller. Han kanske vill testa och trigga? Men nej då. Batteriet hade laddat ur lite. Det skulle dock inte vara några problem om det fick vara en liten stund. Blev ju inte lugnare av det kan jag berätta. 


Hursomhelst så skulle vi testa startbanan. Alltså dra på utan att lyfta, kanske bara en meter på sin höjd (haha). Och det gjorde vi, var helt ok. Sen skulle vi ta ett varv. Det var skitäckligt!! Gillar inte när det sker förändringar i höjd när man är uppe, när det liksom kommer fartgupp! Det tog ungefär tre minuter och var skitjobbigt. Sedan fick han mig att åka flera varv. Han sa att det värsta var ju gjort, och det var ju sant! Så jag vet inte hur många varv vi tog runt den där sur-bondens gård. Tappade räkningen. Det gick ju bättre och bättre men var svårt att slappna av helt. 


Men sen började jag må illa. Därför tyckte han att det var nog för idag. Men jag hade skött mig iaf! =) Vi ska ta en längre tur vid ett senare tillfälle. Så det blev ingen papparazzitur runt filminspelningsplatsen, tyvärr! =(


Jag gjorde det iaf!


"Slappna av och sköt det snyggt!"


Här kan man läsa en chatt med psykologen!