Sångerska och sångpedagog

måndag 1 november 2010

Facebook - the social network.

Var på bio med älsklingen idag! En dokumentärt underhållande film. Zuckerberg verkar ju inte riktigt vara inblandad i den så jag vet inte hur sanningsenlig den är, men ändå roligt att veta ungefär hur det gick till när det här fenomenet kom till! 


Märkligt att min första reaktion när eftertexterna kom var "Man kanske borde avveckla sitt konto...". Sen kom jag på bättre tankar och kollade mitt konto i mobilen i bilen på väg hem! Mycket lustigt! Tänk om man kunde få komma på en sån där pryl, en sån där klockren sak som får en sån enorm spridning! Vilken ego-boost! 


Det är också rätt roligt att en man med såna uppenbara sociala problem lyckas skapa ett socialt nätverk som knyter samman folk över hela världen. Eller det kanske är en förutsättning! Att man är socialt handikappad och istället lever hela sitt liv i cyberspace?


Well, jag gillar FB! Vissa kritiserar och säger att man får ett liv där man chattar istället för att fikar, men jag tror ändå att allt chattandet kanske leder till en fika iaf! En fika som aldrig skulle bli av öht annars. Webben ger oss en chans att ha kontakt med folk som vi förlorat along the way. 


Det tycker iaf jag är värt! 

Inga kommentarer: