Sångerska och sångpedagog

fredag 12 november 2010

Överskottsenergi!

När man blir arg kan man få ett överskott på energi! Jag tänkte att jag skulle använda lite av min till att sortera och rensa ut en massa skit ur min sminksamling! 


Sagt och gjort! Slängde massor! Detta är vad som blev kvar:
Fortfarande kanske inte världens dyraste/mest exklusiva produkter, men jag är glad ändå! Fortfarande en massa skit kvar. Bland annat några nostalgiprylar! Såna som jag absolut inte använder men behåller av nostalgiska skäl! Tex en liten burk med rött lock som ligger strax till vänster om mitten i handfatet! Den innehåller nån slags guldigt pulver. Säkert jättefint, men fräscht? Nja. 


Där uppe till höger ligger min språjlans nya, fina 120palett från eleven! Några 19.50kr skuggor från H&M får stanna kvar. Kanske helt ok som teatersmink om det behövs? Det mesta kommer nog från e.l.f faktiskt. Jag gillar deras saker väldigt mycket, men så är jag ju en ekonomisk tjej också! haha! 


Hittade också en turkos (!) vattenfast maskara från L'Oreal som jag minns att jag köpte första gången jag shoppade smink själv, typ! haha! När hade jag tänkt använda den?? Aldrig gjort, och om jag tänker på åldern på den kommer jag nog aldrig göra det heller! Men den får stanna av nostalgiskäl den också! (blå/guldfärgad sak som ligger till höger i handfatet!)


Hittade också en grön, antik skugga från H&M. Jättesöt! Tror jag fått av mamma nån gång så den är nog av 80tals härkomst! Charmigt. (Sticker fram till vänster i handfatet. Grön och svart.)


Ja ja. Nu börjar det inte alls lika roliga arbetet med att sortera allting! Det låg tidigare huller om buller i två lådor i vår expedit, men nu kanske man skulle organisera skiten? Ögonskuggor i en och bas/resten i en annan? Eller? 


Det tillkommer iaf ett gäng penslar och sånt också. Det får stå i badrumsskåpet så länge. Tänk om... om man skulle tvätta lite penslar också? Nja. Det är för mycket finlir, det är jag nog fööör arg för! 

Inga kommentarer: