Sångerska och sångpedagog

onsdag 17 november 2010

Stockholm och bilar!

När jag hänger i Sthlm börjar jag alltid tänka på Stockholmarnas bilvanor! 


Jag kan inte riktigt förstå alla dessa stadsjeepar överallt!? Vilket behov har man av det när man kör runt/står parkerad i centrala stan? Kan ingen berätta för mig? Är det jobbig terräng??


Sen är det också jävligt märkligt att man i Sthlm inte behöver ta hänsyn till den här lagen som finns som rör fotgängare och övergångsställen! Det är bara att (inte ens tuta) köra! Man kan aldrig förutsätta att upprättad ögonkontakt gör att de stannar! Nej då. Du måste alltid vänta på att de stannar för att inte riskera livet, och stanna gör de inte nå gärna! 


Kan ju lägga till en parantes om alla dessa cyklister också! De stannar ju inte vid övergångsställena ens när man är ute på dem! Den regeln gäller absolut inte alls dem! 


Då brukar jag tänka "men hoppas du krockar och slår dig, idiot!"


Vill bara kommentera det!

Inga kommentarer: