Sångerska och sångpedagog

onsdag 24 november 2010

Lookalikes

Var inne på Lindex sida och såg en reklam och tyckte jag kände igen modellen! Hon liknade en tjej som var med i Americas next top model, men jag kunde ju inte komma på vad hon hette, så jag kunde ju inte kolla om det var hon eller ej. Onödigt kanske, men jag tyckte det vore ju roligt om den tjejen helt plötsligt blev anlitad i Sverige!


ANTM har ju bara funnits i en miljard (15 iaf) säsonger, så det var väl lite som att leta efter en nål i en höstack. 
Hade iaf fått för mig att det var i nån av de tidigaste säsongerna hon var med och jag såg ingenting av de första två typ. Så därför satt jag igår och läste igenom namn på deltagare, tack wikipedia! Men nej. Inget namn klingade bekant och jag orkade verkligen inte googla på alla enskilda namn. Så jag gav upp. 


Idag försökte jag igen och efter att ha googlat igenom säsong tre såg jag hennes namn! Runner up! Kahlen! Så jag googlade. Och upptäckte att det faktiskt inte var hon som var Lindex nya modell, däremot en annan modell, Carmen Kass. När jag googlade på båda namnen fann jag att fler än jag konstaterat likheterna. Det visade sig också att den lovordade andraplatstagaren Kahlen numer jobbar som cafébiträde (el. dyl.) eftersom hon inte får några modelljobb. De går nämligen till den lite mer etablerade Carmen, som ser precis likadan ut. =(


Stackars lilla Kahlen. Hon var ju jättebra! Hon är iaf yngre än Carmen, så kanske kan hon få en chans när denne pensioneras?

Inga kommentarer: