Sångerska och sångpedagog

lördag 13 november 2010

Gräsänka igen!




Min älskling är och spelar på höstbal. Nåt band som behövde en grym trombonist och då ställde han upp! Min fina karl! Så här sitter jag! Försöker titta på Pulp fiction! Säg det inte till nån, men jag har faktiskt aldrig sett den filmen från början till slut! Delar har jag sett flera gånger, men aldrig suttit och tittat på den! Och inte idag heller! Surfar och läser intressanta saker istället. 


Genus handlar det om nu. Genusmedvetenhet. Man blir mörkrädd ibland faktiskt! Hur kan man vilja att ens barn INTE ska ha valmöjligheter i livet, utan begränsas på olika sätt med den enda motiveringen att de har en genetisk kod som säger XX eller XY och därmed måste stoppas in i fack? Det övergår mitt förstånd! Det handlar inte om att göra barn könslösa och klä flickor i blått och pojkar i rosa. Det handlar om att se till att alla ska få känna att "the sky's the limit!" Alla vägar och möjligheter ligger framme. Du får göra allt du vill! (givetvis lagliga saker!) 


Läskigt hur en del tänker! Varför välja att begränsa sina barn? Vill man inte ge dem hela världen???

Inga kommentarer: