Sångerska och sångpedagog

tisdag 2 november 2010

Zickzack!

Dagens har varit barnsångsmetodikarbetet! Blev lite försenat dock eftersom finale inte var installerat på min nya dator. Segt! Avskyr programmet men har helt enkelt inte tid att sätta mig in i Sibelius. Det får bli sen nån gång. Bruks-finale får funka tills vidare! 


Är inte klar än med arbetet, men får väl försöka bli färdig imorn. Det är mycket som ska försökas hinnas med under veckan:

  • Samla ihop mina låtar - nästan check, några till ska fixas bara!
  • Barnsångsmetodikarbetet - borde bli klart imorn! Work it!
  • Höybye-arr till körledningen. - Rätt inspirerad, kanske kan ta det imorn också?
  • Lära mig "Som en våg". Gillar inte den där Gunnar de Frumerie alltså! Tonspråket tilltalar mig inte och det känns bara obekvämt! (vet inte vad han heter egentligen heller, så jag improviserar lite.)
  • Fundera ut sångövningar till metodikarbetet - ligger långt borta.. =(
  • Uppsatsjobb, fundera över intervjufrågor samt surfa efter forskning. Ännu längre bort!
  • Gig med Attra torsdagkväll.
  • Lunch med finaste Elin torsdag
  • Katalin på fredag ev.
  • födelsedagsmottagning 
  • Vaccinering (hepatit a och b) inför resan ska ske imorn. Läskigt! Blir alltid så nojig för biverkningar! 
Sen tillkommer ju sånt här vanligt också... Vara fru, städa lite, laga mat nån gång. Sova. Slappa. Ja ni fattar... 

Nej, nu återgår jag till barnsången! Eller ska jag börja på arret...? hm... svårt! 

Inga kommentarer: