Sångerska och sångpedagog

måndag 8 november 2010

Monday blues.

Legat på aga hela natten. Vaknade en timme innan klockan ringde och fick Olle att ställa om sitt larm som strax därefter satte igång. Den sista timmen bjöd inte på så mycket sömn dock. Låg mest och vred mig. Samt agerade studsmatta åt katterna som for genom lägenheten som galningar! 


När jag klev upp kände jag mig faktiskt rätt pigg trots allt. Eller kanske snarare om när man är så där övertrött som man kan känna sig när det egentligen är dags att lägga sig men man har massvis med saker man måste pyssla med! 


Nu sitter jag iaf här i skolan och kan knappt hålla ögonen öppna! Har haft en lektion - ensemblesång. Tre kvar. Piano, sångteknik och sånglektion. Kreativa ämnen, men min kreationskvot är tom! Satt nyss i ett pianorum och försökte öva/skriva/få tiden att gå. Det gick inte! Blev bara en massa blaj! 


16.45 är min skoldag över. 


Undrar om jag kommer somna så snart jag satt mig i tåget? Undrar om jag ska skita i 17.10-tåget som ändå alltid är överfullt? Undrar om jag blir piggare av att fördriva lite av väntapåtåg-tiden med att titta in på Kreatima? Kanske kolla på tapeter?


Undrar om det är nån som har lite socker att erbjuda!? Kanske blir man piggare då?


Nu ska jag strax iväg och spela Ekorrn satt i granen. Intressant.

Inga kommentarer: