Sångerska och sångpedagog

söndag 21 november 2010

Sämsta filmen.

Har haft världens sämsta film på i bakgrunden ikväll (samtidigt som jag vunnit över maken i TP och råttfällan!) och den sviker aldrig! Tårarna kommer trillande på ett givet ställe! Vansinne! 


Armageddon. Jorden ska dö, men USA räddar världen! Hurra för dem! Mitt förakt mot USAs världsego är tydligt! 


Men oj vad jag gråter! Nu för tiden har tårarna börjat samlas kring en och samma scen istället för att vara utspridda även över andra. Det är scenen där Harry (Willis) sliter sönder den spaceade rymddräkten för A.J. (Affleck), tar hans plats som hero of the day och säger åt honom att istället ta hand om dottern Grace (Tyler). Sen fortsätter tårarna rulla till o med scenen där Harry tar farväl av Grace och småtrillar filmen ut. Japp. Så är det. Har varit ett tag också.


Första gången jag såg den var i skolan på julavslutningen i nian. Hela skolan gick på bio sista dagen innan juluppehållet och sen skulle vi tillbaka till klassrummet för att få våra terminsbetyg. Det kan inte ha varit roligt att vara Lasse (vår klassföreståndare!) då! Rätt många i klassen satt fortfarande och grät och kunde inte riktigt fokusera på bokstäverna på pappret! 


Himla skitfilm! Den är ju rätt dålig. Egentligen. Men ack vad Affleck var snygg och allt var ju så himla hemskt! Och fint på slutet. 


This is the shit! Kolla på egen risk! Hittade slutscenerna på youtube, bless it. 


http://www.youtube.com/watch?v=jz03vtFzeO0

Jag tänker INTE titta igen! Inte på ett tag iaf. Kanske nästa gång den går på TV och jag känner för att lätta på trycket!

Inga kommentarer: