Sångerska och sångpedagog

lördag 20 november 2010

Det blev softkväll. 


Gav upp sångtexten och har en dryg timme funderat på om jag ska ta reda på tvätten från i tisdags. Kanske dags att befria den från ikea-kassarna. Eller är det tvärtom? 


Snart slutar Olle spela för kvällen, tror det är 01. Då kommer han hem till sin fru och det vore ju kanske fint om hon kunde ha presterat något mer än att surfa runt på indredningssidor hela kvällen? Det är nämligen något jag gjort! 


Hittar ju såå mycket fina saker! Längtar verkligen tills det blir dags för oss att få tillträde till huset! Har idéer om det mesta, men just köket känns lite öppet. 


Ska vi ha barbord eller vanligt? 
Ska vi bygga en köksö?


Det senaste vi pratade om var att vi skulle se vad som känns bäst när vi flyttat in, och skaffa det då! Fördelen med ett vanligt bord är ju att man kan ha vanliga stolar och använda dem som extrastolar i matsalsdelen. Ett barbord är ju å andra sidan lite annorlunda och kan, liksom köksön (eller kanske en kombo!) användas som arbetsyta i en bra höjd. 


Ja jag vet inte riktigt... Får väl se vad som sker! Jag drömmer ju också om att få måla om där, men det är inte prio 1.


Prio 1 är att ta ner väggen mellan vardagsrum och sovrum, måla hela vardagsrummet vitt, måla fondväggen, måla hallen vit, måla allrummet/hallen på övervåningen vit. Och Olle hade visst raggat en målare! =) perfekt! Two thumbs up!


Nu ska jag kolla igenom de sista albumen jag hittade på styleroom, sen blir det tvätten! Och nu fick jag ett sms! Förmodligen min man som meddelar att han snart kommer hem! <3 

2 kommentarer:

viktkamp sa...

härligt att kunna säga min man, hoppas jag får göra det snart oxå =) jag tycker ni ska ha vanligt bord, man tröttnar snabbt på barbord tror jag, eller alla jag känner som haft det har tagit bort det efter ett tag..

Milla sa...

Ja, det tycker jag också! Men då är mannen (ja det är jättekul!! hihi) inne på nån slags köksö! haha! Bra att man är överens? ;)

Köket är rätt stort så jag tror nog på ett vanligt köksbord för att fylla ut. Kanske till o med satsar på ett likadant som vi kommer ha i matsalsdelen i vardagsrummet, ett IKEA Bjursta!