Sångerska och sångpedagog

tisdag 9 november 2010

Vacker, vit vintervärld?


Är det vinter nu? Får vi lyssna på julmusik och tända ljus och sånt??


Det blev ju faktiskt heelt knasigt väder idag! Snöade inte en flinga när jag lämnade uppsala 11.09. När jag kom fram till sthlm var det blask och snöstorm! illa! Trots att jag är av semi-norrländskt blod fick jag nog och var tvungen att köpa ett paraply! Väl värt 80 pix! Kunde köpa ett svart för 70 eller ett med söta rosetter (eller är det fjärilar?) på för 80 så då valde jag det dyrare för att pigga upp mig lite!


Men det gick bara utför efter det! Snön föll i drivor och tog över stan! Mina fötter skrek och mådde dåligt! Fick ta en akuttur till skoaffären för en tidigare inhandling av vinterskor än planerat! Som tur är var det faktiskt läge för det, eftersom mina gamla är söndertrasade!


Var lite skeptiskt till varm-heten i dem, men nu när jag testat är jag bara toknöjd! Sååå sköna! Funkade till kjol också! Trevligt! 


Imorse när jag var nyvaken och ruggig och stod och gosade med Elvis tänkte jag "ååå vad skönt det vore med päls"! I typ en mikrosekund! Sen tittade jag på honom och svor åt alla som tycker att päls is the shit! Fyy för er! Det finns annat varmt att klä sig i! Så det så! 

Inga kommentarer: