Sångerska och sångpedagog

torsdag 4 november 2010

Fler låtförslag behövs!

Idag har jag nästan skrivit klart barnsångsmetodikarbetet! Good for me! Repat funk också! Nu är det bara allt annat på listan kvar! 


Ett stort problem är att jag behöver en enkel sång att arrangera till körledningen! Det ska vara en sång med enkel harmonik. Den ska sedan arras enligt vissa mönster. Har ingen som helst inspiration! Eller, hade det och började, men det gick inte att få till nånting alls av de mönster vi ska applicera på den! =( Då blev jag less och tappade glöden! 


Idag har vi vaccinerat oss! Hit var vi och fick träffa en trevlig dam som gav oss sprutor. Jag gillar inte alls sånt! Det är inte så mycket själva sticket som är det jobbiga utan känslan av att man sprutar in nåt märkligt i kroppen som man inte har nån kontroll alls över. Man vet inte hur man reagerar och det går inte att ångra! 


Sa jag att jag är en kontrollmänniska? haha! Tydligt där! 


Det gick iaf och vi ska på återbesök om ett par veckor! Say bye bye till Hepatit A och B! 


Imorn tror jag det får bli sång på dagen! Göra mina sångläxor (Se tu m'ami och Som en våg)! Klassiskt just nu. Hoppas på att fixa med pianoläxan också! Missade en lektion och har säkert en ny läxa nu, men at the moment får jag nöja mig med att göra den gamla läxan tror jag! 


Nu blir det kolla klart på Medium och sedan sova! 


Men glömde ju nästan!! Elvis blev pappa idag! Tyvärr blev det snitt men jag hoppas mamma Bozza mår bra snart och att lille Fenix blir en stor och stark pojke som är lika fin som sina föräldrar! 
Bilden är lånad av Monica från hennes blogg http://spinnsibbs.blogspot.com

Lilla, lilla kissungen! Så söt!

Inga kommentarer: