Sångerska och sångpedagog

söndag 31 oktober 2010

Vad gör man egentligen med en gammal brudklänning?

Lyckades komma igång med storstädningen, men snubblade på en vit säck mitt på golvet! Där i låg ju min brudklänning! Då kommer man till problemet: vad gör man med den nu? Den har ju redan uppfyllt sitt syfte liksom! 


Vad ska jag göra med den? 


Nån tanke var att kanske spara en del av den. Vore kanske fint att ha kuddfodral av den? Kanske inte blir så estetiskt tilltalande, men vaddå! Det är väl ändå tanken som räknas där! 


Är liksom inte så sugen på att skicka hela på kemtvätt, för den blev rätt skitig vill jag lova, precis som jag hoppats! Nederkanten är kolsvart! 


Vet inte om det är värt att spara den till kommande generationer heller. Hallå, det är en kinakopia liksom! Värt nån tusenlapp, andrahandsvärde: obefintligt! Tror inte mina eventuella döttrar eller sonhustrur vill använda den. 


Så vad ska man egentligen göra med den då?


Tar gärna emot förslag! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan göra fina smycken av pärlorna som finns på klänningen!