Sångerska och sångpedagog

måndag 25 oktober 2010

Jazz, Cotton club, Federer och feber.

Helgen, kortfattat.


Fredag - jazz på Norrlands. Gick OK! trots att jag hade feber och mådde käst. Inte roligt. Men det är ju alltid roligt att sjunga. Gillar verkligen musiken! Roligt också att få sjunga låtar som man inte kört i fem år! Dvs. Emmas gamla. Tänker försöka byta ut mina lite grann. Olle var med och vickade och min underbara tärna Elin var där och dansade! 


Lördag - SMI fyller 50 år och hade kalas på Nalen. Efter ett gäng olika bud (läs: sms runt midnatt) fick vi reda på en soundchecktid. Jag och Annika drog dit och givetvis var allting försenat. Fick iaf köra igenom en gång med Cotton club och gick sedan ner på stan för lite sista shopping och lunch. Hängde sedan i logen för smink/hår/och tjejsnack. Jätteroligt! 


En massa uppträdanden förgyllde kvällen men den låååånga mingelmiddagen gjorde illa ben och fötter. Till sist var det iaf dags för det som vi laddat för i flera dar och det var jättekul! Alltid roligt att sjunga med fantastiska musiker i ryggen! 


Jag och Annika taggar. Notera öronpropparna i ringningen.

Natten spenderades i Gubbängen hos brorsan och Linn! Tack snälla ni för att ni gav husrum åt ett slitet troll! Ja, det är sant! Inom loppet av två minuter blev jag kallad troll av två av varandra oberoende personer! Kerstin inne på damtoan kallade mig troll "på ett positivt sätt!" hm..?? Sen kom Grosse utanför damtoan och skulle gå hem. "Du ser ut lite som ett troll" sa han. Discotroll kanske man kan hoppas på? Men sånt får man väl räkna med när man vill ha stort hår! Chaka hade ju stort hår liksom! Vad gör man inte? ;) 



Kinga sjunger Come fly with me






En suddig bild på Richard och Cotton club. 


En grym kille, Dimitri, som gått på SMI. Sjöng That's life.
Anna sjunger duett med Richard. In the stone!

En suddig bild på ett discotroll som sjunger I'm every woman. 

Annika körde Signed, sealed, delivered. Notera kören till höger! ;)



Söndag - finaler i Stockholm Open. Vi har blivit lite tennisbitna. Kanske blir så om man kör somrar i Båstad? Ingen Söderling i final, men Federer höll vad som lovats och gjorde våra biljetter värda pengarna. 


Sommarens näst coolaste brudpar fanns också i publiken. Hon är verkligen jättesöt den där kornprinsessan (låter felstavningen vara kvar för den var riktigt rolig!)! Verkar vara riktigt ödmjuk. Hon bjöd Thomas Johansson på nåt (halstabletter?) och jag skulle inte heller vågat tacka nej! haha! De verkade vara lite förkylda för sen satt prins Daniel och snöt sig! 
Daniel snackar taktik med Jonas Björkman.
Serve på g. 





Nu ska jag ta min man och gå och sova för ack ack, sitter här och fryser. Inte roligt alls! Får väl igen för att det inte blev en lugn helg kanske.. =( Men jag har varit duktig! Drack bara en cider, och det efter sjungandet i lördags! Är lite nojig att man ska förlora kontroll över gehör och stämband så jag brukar inte dricka innan gig! Vilket kanske är märkligt! Man sjunger ju snapsvisor och hamnar alltid vid ett piano i sång när det är fest! haha! Fast man kanske redan har tappat sitt gehör då för man brukar ju tycka att det låter asabra! 


Nu - alvedon och sääääng! 

Inga kommentarer: