Sångerska och sångpedagog

söndag 17 oktober 2010

Idiotiska hundägare som inte håller sina djur kopplade!

Här och  här kan man bland annat läsa om den här hunden som blev ihjälsparkad av en man som upplevde en situation som hotfull. Blir så ledsen när jag läser om hur mannen ska lynchas etc. Visst, om han tänkte "Nu jävlar ska jag dra till den här hundvalpen som kommer skuttande på volley så han dör" så kan jag hålla med om att mannen ska in bakom lås och bom, men om det inte var så då? 


Om han helt enkelt upplevde situationen som hotfull då? Om hans instinkter rådde honom att undanröja hotet som kommer rusande mot hans barn då? 


"Men vilket hot utgör en tioveckors valp då?" Ingen aning faktiskt. Förmodligen inte mer än att den kanske nafsar eller välter ett litet barn.


Men kan vi inte fundera lite över mannens situation istället? Är vi säkra på att han såg VILKEN typ/ras/ålder/ det var på hunden? Hann han se den komma? 


Vi är så jävla snabba på att döma! Vi vet ingenting om hur mannen upplevde situationen. Här säger mannen att hunden attackerade! Så varför väljer vi att inte köpa hans story?


Folk skriver och tycker att han är dumt i huvudet, ska inte ha barn etc och att han överfört sin hundfobi på sitt barn. De tycker att han är störd som blir rädd för en valp och sparkar ihjäl den. 


Hur vet folk att han visste att det var en valp??


Min jämförelse rör vapen. 
En kille går in på en bank säger vi. Han viftar med en leksakspistol som ser ut som en riktig. Polisen kommer, han riktar sitt vapen mot dem och de skjuter honom "i självförsvar". Det kommer senare fram att han hade en leksakspistol. Vad händer då? Blir poliserna dumförklarade? Blir deras barn omhändertagna av de sociala myndigheterna?


Jag blir så less! Ägaren får väl egentligen skylla sig själv! Håll hunden kopplad ffs! Det är dennes ansvar att se till att hunden inte orsakar något obehag för andra! 


Jag skulle gjort likadant! Förhoppningsvis inte sparkat ihjäl en hund, men i helvete att det ska komma nån hund och hoppa på mitt barn helt okontrollerat! Jag är hellre safe than sorry. Ojdå! jaha, den högg min unge i kinden. Ajdå! Jag som trodde att den bara ville leka... Jag har inget barn ännu, men gud nåde den som skadar mitt barn! 


Tror man sällan hinner tänka så mycket. Instinkter tar över. Man försvarar sin avkomma i en (upplevde) farlig situation!


Nu ska jag sluta uppröras över detta! Vissa är idioter! Så enkelt är det! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

en 10 veckors valp utgör inget hot för någon människa i världen. Vilket jävla pulver du måste vara som ens skriver ett sådant blogginlägg som du gör. Så vida man inte är efterbliven så ser man skillnad på en hundvalp och en vuxen hund. En 10 veckors valp är extremt skör och liten. Hade det varit min valp hade jag sparkat ihjäl gubben direkt på plats.

Milla sa...

Jag väljer att publicera din kommentar eftersom den mest får dig att framstå som rätt dum!

Bjuder på den! ;)

Vilken vinkel kom djuret från? Hur länge hann mannen se det?

Jag dömer folk som dömer utan alla bevis. Du verkar vara en sån?

Du vet inte alla detaljer runt situationen, därför har du ingen aning om vad som hände, EGENTLIGEN!

Ha en bra dag.