Sångerska och sångpedagog

lördag 16 oktober 2010

Skrivkramp! Hjälp till!

Jag vill, jag vill, jag VILL skriva! Men har skrivkramp! Får inte till något vettigt öht! Skulle väl kanske egentligen sätta mig och gå igenom produktionshögen för att med objektiva ögon se vad som finns, men vet inte var man skulle börja!


Det blev en barnsång iaf! Nästan klar. Behöver en vers till! Vad kan man se fram emot att få göra på ett sommarlov i lågstadiet? Jag har tagit med

  • leka
  • inga läxor
  • äta glass
  • åka båt
  • dricka saft
Något mer kommer inte min trötta hjärna på just nu! Är rätt nöjd med melodin men måste ha en vers till! 

(har inte läst instruktionerna så noga men) tror att vi ska ha typ två låtar till arbetet i barnsångsmetodik och då tänkte jag att jag skulle skriva en egen. Har redan en sång att stoppa in som jag redan testat på barn! Den blev poppis i min barnkör ett par omgångar! Det måste ju vara toppenbetyg! ;)

1 kommentar:

haxel sa...

Leka med kompisar!