Sångerska och sångpedagog

torsdag 31 januari 2008

Ångest!!

Jag är rädd.

Precis som många andra är jag rädd för sjukdomar, döden, sjukhus/läkare, farliga djur, att flyga i ett flygplan, att bli ensam och såna saker, men det finns andra saker också.

Bland annat Nya saker! Jag har ångest över sånt som är nytt som jag skulle kunna förstöra och som skulle kosta mig multum att ersätta.

Exempel 1:

Jag hatar vår spis. Den har en ny såndär häll som var alldeles svart och fin när vi flyttade in i augusti. Nu är den inte så fin längre och jag funderar i mitt stilla sinne hur mycket pengar man måste spara varje månad för att ersätta en sån om hyresvärden en vacker dag skulle protestera.

Exempel 2:

Jag hatar vår ekparkett. Jag fullkomligt hatar!!! den!!! Den finns där, fin, blank och snygg, och jag får ångest så fort jag upptäcker minsta lilla märke i den! Vågar knappt sätta ner fötterna utifall jag skulle ha en sten i strumpan eller nåt som gör att det blir ytterligare ett märke! Har dammsugit nu och legat på golvet och inspekterat minsta lilla märke.

Ska det vara så?? Vad är "vanligt slitage" och visst ska man väl som första hyresgäst i en lägenhet få göra sig skyldig till lite sånt också???

Inga kommentarer: