Sångerska och sångpedagog

onsdag 9 januari 2008

Elvis lives.

Skulle jag kunna göra en Elvis?

Ibland känner jag att jag skulle vilja göra ett litet program med Elvismusik. Vet inte om jag passar för det eller om det skulle bli bra, men jag skulle vilja.. Är ju faktiskt uppväxt med hans musik.

Det var alltid lite krig hemma. Mamma lyssnade på country och pappa på Elvis och som barn kunde man ju inte ta ställning då! Men jag gillade nog ingetdera kan jag ärligt säga!

Men nu.. country kan jag bara inte med! Men Elvis musik kan vara fin. Och den påminner mig om paps.

Funderar lite löst på vilka låtar det skulle kunna vara.. Den finaste av dem alla vet jag inte om jag skulle fixa. Always on my mind väcker på tok för starka känslor än så länge. Den är reserverad för minnet av paps. Ingen kommer göra den lika fin som Jens heller så det skulle bara bli fånigt..

Men det vore något att fundera på känns det som..

Men mest dagdrömmer jag. Är seg. Fortfarande inställd på jultid! Haha.

Och längtar efter min nya mobil! Hoppas de ringer snart. Min gamm-telefon protesterade idag när jag ville lägga in en anteckning i kalendern. Tydligen var det fullt! Pyttsan! Så himla upptagen är jag inte! Ett hån mot en stackars liten flicka! Förhoppningsvis blir det bättre med den nya!

O är lite vrång också! =P Gör inte riktigt som jag vill! Han bara krånglar och håller på! Ska det vara så??? Jag skojar bara, det är inte så allvarligt som det låter, men nu håller han på och vandaliserar vårt nystädade arbetsrum för något så fånigt som att telefonen ska få flytta in här från vardagsrumsgovlet! Se, jag begriper ingenting!! =P

Mycket flum i detta inlägg, men det är bara för att jag känner mej så SPEEDAD! HAHA!

Kan det verkligen vara någon som orkar läsa allt detta skitsnack? Jag menar det är ju inga smarta saker om all världens händelser som jag skriver om. Det är ju bara en massa lokalt nonsens! Lokalt=i min egen lilla, lilla värld!

Min lilla hemliga present till A kom med posten igår och var alldeles bucklig! mailade kundtjänst och de skickade en ny! Trevligt folk de där! Ska posta den till henne imorn om jag hinner! En sååå söt grej faktiskt! Ska bära min med stolthet!

Väldans vad han håller på och bökar här.. Kryper omkring på golvet som en hund och biter mig i tårna! =O Telefonen verkar klar snart iaf!

Nu är klockan ett, helt huxflux! Hur blir det såhär? Hur tänker klockan egentligen??

Nej, nu får jag verkligen ta och avbryta här och stoppa mej marsch pannkaka i sängen!

Fyyyy, fyyyy på mej! Sitta uppe och nattsudda såhär! Hur ska det bli när jag blir stor och ska gå i skolan som alla andra människor?? HUR SKA DET BLI NÄR JAG BÖRJAR JOBBA???

haha. roligt roligt!

godnatt på sig, bloggen!

Inga kommentarer: