Sångerska och sångpedagog

måndag 14 januari 2008

I'm confessing

Sådär ja. Överlevde helgen. Åksjukepillren funkade men fyyy vad trött jag blev! Sov nog 90% av restiden och gäspade resten! Var för trött för att plugga, men som jag brukar säga, jag tänker väldigt mycket på tentan! =P

Måndag idag och ny vecka. En vecka som kulminerar i en tenta på fredag. Längtar inte alls, men det är skönt att gå vidare! Tre terminer kvar sen.. Känns overkligt! Är jag lärare sen?? Kan jag sköta en hel klass? Kan jag lära dem saker?? De sista terminerna måste verkligen vara fullproppade med nyttigheter för jag tycker inte att jag lärt mig ett dugg!!

Sen vill jag ju så gärna plugga ett år till, men det är ju en helt annan historia!

Har gjort mig en lista på en massa barnböcker vi ska läsa tills imorn så strax ska jag gå ner till ILU och läsa igenom ett par. Bara så att jag kan prata om dem tänkte jag. Får knalla vidare till stadsbibblan sen och läsa en hel del till! Funderar på om jag ska ta med stavarna.. hmm.. nej, de är så krångliga att lämpa av! =)

Just Nu har jag huvudvärk över dessa saker:

Tentan, såklart. Vad är den på? Vad ska jag komma ihåg? Vad ska jag läsa?? Vad ska jag komma ihåg?? Och: varför??

Lägenheten. Bara lite. Tar tag i den i helgen. Promise. Det blir bra då!

The band. Hade väl inte räknat med att det skulle innebära dessa huvudbryn med allting. Inte nog med att man ska vara ansvarig för det musikaliska, man ska på nåt sätt få ihop musikerna också! =S Har vi nåt piano? Har vi nåt gig? Har vi en häst? Har vi full kontroll??

Det finns en hel del fler saker som ger mig våndor, men de tar vi inte här och nu!

Saken som lyfter mig:
Solen. Det är fint att den tittar fram. Kommer kanske träffas av några strålar medan jag springer runt med mina ärenden. Hoppas på det!


och O såklart. och musiken. Det är fint.

Inga kommentarer: