Sångerska och sångpedagog

fredag 7 januari 2011

Tisdagen den 4 januari


Nej usch fy! Idag var det ännu sämre väder! Regn och åska till o med! Vi ringde receptionen innan frukosten och de kunde inte säga säkert men misstänkte att det skulle ställas in idag med. Vi åt frukosten och fick det sedan bekräftat. Suck! =( Himla trist! Nu blev det inte ens uppskjutet så vi fick boka om till nästa måndag om vi ville följa med på den. Det ville vi ju så då fick vi äta bajsmackan och göra det.
byn i regn


Vi softade ett tag och  bestämde oss istället för att dra till ett stort köpcentrum i Baie Mahault (stavning på det, nån??). Det visade sig inte vara så himla lätt, för de har ett helt eget system för hur man ska skriva vägskyltar på den här ön. Vi kom helt enkelt till ett annat köpcentrum, fyllt av små dyra boutiquer. Hittade iaf en alldeles fantastisk liten butik som hade fullt av fantastiska små julsaker! Köpte en alldeles speciell liten julgransprydnad som får följa med hem. Kvinnan i butiken hade väldig koll på Sverige för hon hade minsann kryssat runt på Östersjön en gång! Stockholm, Helsinki, Oslo, Riga och sånt! Kul!
den härliga affären med julsaker och sånt


Lunchade på ett pizzaplace där. Tänk, pizza är väl speciellt ändå. Guadeloupiansk pizza är inte lika bra som ”svensk” eller för den delen äkta italiensk. Bara så ni vet. Men det funkar. Särskilt när man åkt runt i bilköer ett bra tag, less och hungrig!

Som tur var hade vi en jättebra kartläsare så vi lyckades via en massa trixiga omvägar ta oss tillbaka till den stora gallerian tillslut! Där fanns en affär som hette 100000 skor! Fantastiskt! Jag leeed verkligen! Bestämde mig för att inte köpa nåt! Otroligt va?? Kom fram till att jag isf skulle köpa guldskor, men de hade inte så många fina såna, så det blev inget!
Olle ville köpa denna spegel. Jag sa nja.. Fast den skulle nog passa i nya huset!


100000 skor... Så många! Och sjukt stora. Vad sägs om högklackade sandaletter i strl 45?


Det var nåt helt galet med alla bilister idag. De körde som galningar och fick oss att köra små omvägar (sas) flera gånger. Värt att notera är också att busschaufförer gillar att köra med dörren öppen!


På Guadeloupe köper man rom i bag in box! Smidigast så.

Olle badade. Han tyckte det var jätteskönt. Jag läste, som vanligt. Michael Jacksons biografi från 1988 just nu. Mycket spännande. Men lite trist att man vet att det allra mest spännande inte har hunnit utspela sig ännu.
Hotellet till vänster, Ilet Kawanne i mitten


Vi kom iaf hem helskinnade och åt en fantastisk middag! Det var bland annat anka och den var såå fantastiskt god! Skönt att gårdagens matflopp enbart var tillfällig! Åt massor av anka, haricot verts och rödvinssås!

Efter middagen drabbades jag av nåt. Inte bra med för mycket anka kanske? Blev alldeles snurrig och mådde dåligt, trots att jag inte druckit knappt nån alkohol kände jag mig sådär yr och okontrollerbar som man kan göra när man druckit. Däckade hemma i sängen vid 23, när vi försökte titta på en film. Det är inte alltid man lyckas pricka nåt odubbat på tvn så när till o med Stellan Skarsgård är med vill man ju kolla! Men, som sagt, jag däckade vid elva och sov hela natten!

Inga kommentarer: