Sångerska och sångpedagog

lördag 15 januari 2011

Gnäll!

Denna helg var ju den som skulle vara stora fixarhelgen! Skulle låta bli att tänka på skolsaker när vi var bortresta för att ta tag i det dessa dagar. Vad händer då? Jo, jag går och blir toksjuk, IGEN! 


Runt jul blev jag jätteförkyld och fick en jobbig hosta, fick ju till o med ställa in julsjungningen. Kollade upp dagen innan vi skulle åka och det var inte nån lunginflammation iaf. 


Dagen efter vi landat kom symptomen tillbaka. Olle hade fått dem redan ett par dar innan vi skulle åka hem och nu fick alltså jag dem. 


I natt var det riktig pain! Kunde inte sova för det gick helt enkelt inte att svälja! Låg och skakade i feberfrossa, fullt påklädd och hade ont! Smärtan sitter i men jag känner mig lite piggare iaf! Testar Bafucin men det hjälper inte. Inte heller Alvedon eller Ipren. Det går helt enkelt inte att svälja utan att gråta av smärta! =(


Försöker gå igenom mailskörden, men nöjer mig med mindre viktiga saker, kan inte fokusera på såna viktiga saker som skola etc för jag är för sjuk! 


Vet ni att det gör ont i öronen när jag hostar! För att inte tala om hur det känns i huvudet! Och svalget.


Nu har jag gnällt lite, men inte känns det bättre för det! =( Hur ska jag palla pallra mig ner till tvättstugan????


Ge mig glass!

Inga kommentarer: