Sångerska och sångpedagog

fredag 14 januari 2011

Förbannade grannar!!

Kommer hem efter en förlängd norrlandsvistelse, förkylda och jävliga! I porten står då en människa med dörren öppen, hon håller den rejält öppet med foten, och röker! Röken går rätt in i trapphuset, för att inte tala om all värme som åker ut! Stinker verkligen hur mycket rök som helst i trapphuset där vi då ska bära in alla grejer från bilen. Inte så att hon går undan från dörren (som nu är vidöppen) utan hon står kvar alldeles i öppningen och bolmar på. Påpälsad i tjock jacka med huvan uppdragen. Kanske frös hon? Har hört att man får dålig blodcirkulation när man är dum!


Olle går in först och slås av stanken och kommenterar nåt om att hon inte kan stå där med öppen dörr och röka! Då påstår hon att dörren inte alls var öppen och då kan inte jag låta bli att käfta emot! "Det var den ju visst, du höll ju upp den med foten"! "Nej, den var inte öppen"! 


Jävla ufo! Sen stog hon och stirrade på mig där jag stog med Elvis och väntade på att Olle skulle bära in prylarna. Synd att jag inte hörde vad hon sa för spydigt när jag drog igen dörren bakom mig, hon stod fortfarande och rökte med sin platta Falcon vid fötterna. 


Och nej, hon hade inte dörren öppen för att hon inte hade nån nyckel. När vi gick in i hissen öppnade hon dörren och gick upp till grannen under oss, ni vet socialgrupp H-grannen! De som hela familjen står och bolmar (vad är ungarna 14? de röker alltså också), röker i trapphus och är allmänt störiga.


Hörde hur hon beklagade sig för nån där nere, men har lock och värk i öronen så jag hörde inte riktigt vad hon sa!


Varför i helvete ska alla andra stinka rök bara för att vissa väljer att vara störda??


Kan lova att det ska bli skönt att flytta härifrån! Det stinker rök i lägenheten, mest i klädkammaren, och man får hostattacker när man går ner till porten.


Önskar dem alla onda, jobbiga rökrelaterade sjukdomar!


Förlåt, men jag har ingen förståelse alls!

Inga kommentarer: