Sångerska och sångpedagog

lördag 8 januari 2011

Onsdagen den 5 januari 2011


Bestämde oss för en sovmorgon. Hade ju vaknat tidigt flera dagar nu med förhoppning om Ilet caret, så vi tog inget för givet denna dag. Drog till frukosten vid halv tio och det regnade bara lite. Försökte ha en dag vid stranden, men när vi fått springa undan skurar två gånger gick vi till baren och beställde paninis och gick hem sen. Vi tänkte sola lite utanför oss, närmare att fly undan regnet, men vi lessnade och tog bilen igen. Så värt att ha bil! Den drar ju heller ingenting! Tankade på lite och drog iväg längs den andra kusten, den med serpentinvägar. Hade nämligen läst om ett maison de cacao på kartan, det kunde ju inte vara annat än intressant!
en typisk frukost! Gissa vilken tallrik som är vems!
efter regn kommer solsken



For på såna slingervägar längs berg och djupa dalar. Såg fantastiska hus, färgkombinationerna är ju otroliga, och människor som stod och hängde lite varstans. Kom till ett chokladställe. Fick vandra runt och läsa om choklad. Växte kakaofrukter på träd, olika sorter, och sen fick man se hur det gick till att få fram det bruna knarket. Mycket spännande. Det ingick lite provning också, så vi fick dricka nån slags ren chokladdryck, 90% choklad tror jag, resten vatten. Stark och kanske inte riktigt vad man vill ha till frukostmackan. Fick testa lite olika sorter också och köpte på oss två. En med ingefära som var förvånansvärt god. Är ingen sucker för ingefära annars, men det funkade.
Choklad to be!



På romdestilleriet fanns en schäfer. På chokladfabriken fanns en katt. En såå fin katt med bruten svans. Den hade två knixar på den, stackaren. Men det strövade omkring där och fick uppmärksamhet av barnen som kom. Hoppas den trivdes. Jag saknar våra katter.


Vi drog vidare söderut, fotade lite och vände sedan hemåt. Ikväll är det karaoke i strandbaren. Kommer ju gå dit, men kan ju inget franskt, haha! Får se om man sjunger nåt. Hade fått ett sms från nån som ville ta sånglektioner av mig också! Roligt! Måste bara styra upp vårt musikrum, fullkomligt kaos där inne. Snart flyttar vi! Yeeiiyy!

Olle är och badar as we speak och jag sitter utanför vår bungalow på en solstol och skriver. Det regnar lite så jag gömmer mig under ett badlakan! Ser säkert skitkul ut! Jag vågar inte gå in, för jag upptäckte att det trådlösa nätverket fungerade här!! Det ska inte funka i bungalowerna utan där måste man ha nätkoppling, men den har ju inte funkat på en vecka så jag trodde inte mina ögon när det började poppa upp msn- och skypeuppdateringar på skärmen! Supernice! Är ju lite mer bekvämt att sitta här ”hemma” och skriva än att behöva gå upp till receptionen. Den verkar dock lite flyktig, kommer och går, men man får vara glad för det lilla!
en ilandfluten kokosnöt på en till synes öde strand. 
det regnade på den fläck där det fanns internet. Vad gör man?



Det är så himla underbart att ha en person som kommer och städar varje dag! Undrar om hon vill följa med hem… Sängen bäddas, skräp slängs, handdukar och sängkläder byts med pinsamt täta mellanrum. Perfekt! Hon och kocken kanske skulle vilja haka till Sverige! Vad tror ni?

Inga kommentarer: