Sångerska och sångpedagog

tisdag 4 januari 2011

Söndagen den 2 januari 2011


Idag var det oväder. Det betyder att det kommer längre regnskurar än vanligt. Men däremellan var det lika varmt och gött som vanligt. Det blåser ständigt och det tycker jag är underbart! Då kan man ligga på stranden länge utan att förgås av värmeslag. Kan tipsa om en helt fantastisk solskyddskräm också! Garnier Ambre solaire, spf 30, nån slags spray som inte lämnar vita märken. Jepp så står det. Det är första gången jag sett effektiviteten av ett solskyddsmedel. På kvällen ser man nämligen var man missat att smörja sig! Första dagen smorde jag in mina axlar jättebra och visst! De är bleka och obrända, men runt om är det ilskna röda märken! Haha! Effektivt! Försöker vara mer noggrann hädanefter.

Vi spelade lite tennis idag. Vi är riktiga superproffs (läs:sopor) båda två och det gick jättebra (skitdåligt) och var jättekul (jättekul!). Vi får göra om det tror jag! Nu när vi vet hur man gör! Hosthost!
trött tennisproffs
fullsatt på åskådarläktaren
panorama bakifrån




Sen blev det strand igen. Vi har blivit duktiga bokmalar, Olle läser om Christer Fuglesang och jag läser en tegelsten av Marian Keyes. Köpte den för att den var så tjock, 730 sidor som skulle räcka läääänge, men nu efter andra dagen med den har jag läst 470 sidor. Det blir kanske inte så mycket läsa imorn. Vi ska på utflykt! Vi ska åka båt till Ilet Caret och sedan till ett Mangroveträsk. Ska bli kul att åka båt! Hoppas på bra väder bara! Haha! Sånt som inte regnar så mycket alltså, och som inte blåser så mycket. Det är skönt med blåst, men inte med gung! Tur att det finns åksjukepiller!
ett vackert skepp for förbi när vi låg och solade


På middagen hamnade familjen kaos bredvid oss. Det är den nya benämningen på familjen där Papa don’t care och mama teamleader är medlemmar. Det är verkligen spännande att betrakta dem. De är tio pers och man kan roa sig med att fundera över de inbördes relationerna. Just nu tror jag att mormor skådis inte är mormor utan farmor. Jag tror också att mama teamleader är ingift och att papa don’t care har en syster som i sin tur har två eller tre barn med sig. Det är en tjej som jag inte kan placera dock. Hon ser ut som en yngre version av mama team leader, men jag tror inte det är hennes dotter. Snarare syster. Men varför skulle hon isf vara med? Som barnvakt? Mama teamleader och papa don’t care har två små döttrar och det vore ett för långt åldershopp om blondie var deras storasyster…  

 Jag har glömt att berätta om farfar surtant! Han är en väldigt bestämd herre som uppvisar ett treårstrots utan dess like! Varför får inte han sitta var han vill? Varför måste barnen sitta vid sina föräldrar? Varför får han inte in tre flaskor vin, som de fått förut? Varför måste papa don’t cares syster syta sin brorsdotter hela tiden? Varför och varför. Sen en jättebister uppsyn på det. Känner att jag kommer få anledning att återkomma i frågan. Han lämnar ingen oberörd!

Skjortmannen återvände till sin blå skjorta nu på kvällen. Vid stranden hade han den röda, stiligt knuten mitt på magen, som man hade förr när man försökte se vuxen ut och var liten skit egentligen. Till det en stor hatt och tajta badbyxor! Han fascinerar mig! Människor fascinerar mig! Folk tittar säkert på mig också och har en massa tankar och åsikter. Det är ok.

Nu ikväll var det barquiz. Vi var grymma men berövades ett poäng när de som rättade just vårt papper inte tyckte Storbritannien var ett ok svar när det frågades efter vilket land Duffy kom ifrån. Wales är ju faktiskt en del av Storbritannien, men det kanske är ett självständigt land också?? I dunno!
alla rätta svar


Nu ska vi sussa kudden så vi orkar upp imorn! Samling 08.00 i receptionen! Håll tummarna för att sjön lugnar sig! 

Inga kommentarer: