Sångerska och sångpedagog

tisdag 11 januari 2011

Söndagen den 9 januari 2011


Vaknade och hade inte ont! Såå skönt! Måste ha varit allt simmande! Tog dock en ipren till, utifall att! Muskelinflammationer är inte kul!

Idag var sista dagen med bil så vi bestämde oss för att dra till Grande Terre och hänga på en strand där. Måste ju jämna ut brännan lite. Är snébränd kan man säga. Vi frullade och gav oss iväg.
utsikt över hotellet, och vi dårå!
det bara flyger cyklister på ön och alla ser de ut som riktiga tävlingsditon!


När vi kom till Sainte Anne blev vi stoppade av poliser. Det visade sig att Sarkozy var på besök och det föranledde att alla poliser från hela ön irrade runt precis där vi skulle vara. Attackhelikoptrar och allt! Mycket spännande. Som tur var lättade bilkön efter 20 minuter och vi kunde åka vidare. Kom fram till Bois Jolan (aka bajs-johan) och det var en jättefin strand med vit sand och inte speciellt mycket folk där vi var. Perfekt! Hängde där ett par timmar innan vi drog vidare mot den yttersta spetsen på hela ön. Göteborg nästa liksom!
poliserna
Attackhelikoptrarna
framme vid bajs-johan
vi vid östkustens spets! Sverige nästa!





Drog sedan hemåt med missionen att shoppa nåt nånstans. Det gick sådär. På söndagar dör all verksamhet på Guadeloupe. Det stänger liksom. Inte ens de stora matkedjorna har öppet. Vi fick snopet köra ända hem utan varken skor eller vaniljstång. Hade ju faktiskt tänkt köpa ett par skor från det där stället med 100 000 pjux, men så blev det inte. Får väl nöja mig med mina flipflops från denna resa. Alltid nåt! Ska shoppa järnet i shoppen vid hotellreceptionen istället. De har en massa krimskrams som kan vara sådär mysigt!

När vi kom hem kikade vi på tvn en sväng och såg glimtar ur nåt som skulle kunna vara årtusendets sämsta film! Nån rulle där Brendan Frasier åker in till jordens mitt och sedan åker ur Vesuvius i ett dinosauriekranium. Helt sjukt dålig. Det värsta är att den visades för nån dag sedan också. Lika dålig då tydligen. Jag lyckades sova och missa slutet den gången, Olle berättade allt! Haha!

Skjortmannen (dumpappan) kör på med sina skjortor! En röd eller en blå. Idag med vit tisha under. Han kanske inte gillar sol och värme, eller så är han lika kall fysiskt som psykiskt. Det yttre kanske matchar det inre?
preppade för middag!


Dagens middag kände man doften av på långt håll. En massa grillade godsaker, entrecote, kyckling (jerk!), ribs, fisk, lammkorv. Gott var det iaf. Mot slutet av skärandet började armarna göra ont igen. Men inte som igår iaf! Alltid nåt det också!

Nu sitter vi på stranden vid baren och skriver. Karaokekvinnas reggaeband spelar! Det är hon, ensam vit kvinna och ett gäng svarta rastafaris! Synttrumpet också, icke att förglömma! Borde vara dödsstraff på syntblås! Den som kom på det borde stenas!! Men annars är det bra!

Nu ska vi dra mot receptionen (läs: trådlöst nätverk!) och uppdatera bloggen lite! Imorn är det utflykt igen! Ska bli nice! Sen är det tisdag och hemresedag! Har gått grymt fort! Alldeles fööör fort! Vill inte hem till verkligheten riktigt ännu! Vi kan stanna här tycker jag!

Reggae- yeah!


Addition:


Hängde vid baren igen för att lyssna på lite reggae! Då började de ropa och vinka åt mig. Så jag blev ju tvingad att göra min reggaedebut! haha! Fick sjunga med bandet, låtar jag typ hört men inte kan. Det gick bra att mörka iaf! One love, No woman no cry och Redemption song. Den sistnämnda kunde jag ju faktiskt en vers på. Tack vare Smalare än Thord! De hade den på en liveskiva som jag hade en gång i tiden! Tack för den! Riktigt roligt! Men jag vet fortfarande inte vad kvinnan heter... Hm.. Får se om google is my friend!
reggaenights




Inga kommentarer: