Sångerska och sångpedagog

måndag 1 oktober 2012

Madrass med axelvärk och annalkande ryggdito

Elvis ligger på mina ben, Lovisa ligger på mitt bröst. So far so good. Lovisa vaknade redan två imorse och sedan dess har hon inte velat sova om hon inte fått ligga på mig.

Hon somnade till direkt efter maten och sov sisådär trettio sekunder. Tog då upp henne och lät henne somna på mig. När hon sovit ett tag la jag ner henne i babynestet mellan mej och Olle. Det tog ungefär trettio sekunder till innan hon väckt sig själv med sitt evinnerliga bökande.

Tog upp henne igen och la henne åter på mitt bröst. Där är vi nu. Elvis på benen och lovisa på bröstet.

Det är ju himla mysigt, samtidigt jobbigt eftersom jag får vansinnigt ont i ryggen om jag inte får ändra position och det är ju rätt svårt med en sovande bebis på sig.

Klockan är nu fyra och om ungefär en timme kan jag räkna med att hon vaknar och vill ha mat igen. Hittills har jag bara sovit två timmar i natt...

Lägg till att min ena axel bjuder på en värk som inte alls är speciellt trevlig och ni förstår att jag är rätt less! Har stoppat i mig Ipren och väntar på att den ska kicka in men det verkar inte ske.

Behöver jag säga att jag är less? Allt känns liksom så mycket tyngre när man är trött och har ont.

Det är ju skönt att Olle verkar kunna sova iaf! Han som ska upp och jobba.

Nu tror jag hon kräktes lite på mig också. Nice...

Det kommer bli en lång dag...

Inga kommentarer: