Sångerska och sångpedagog

måndag 15 oktober 2012

En sån där lista!


Hittade en sån där lista hos Viola Vamp och kände mig genast inspirerad! Lovisa sover i sin babysitter, jag har ätit lunch och bakat en kaka så lite sånt här fjantigt kan jag kosta på mig att lägga tid på! :D Here goes!

1. Jag kallas för:
Millan, Älskling (fniss), Mamma.
2. Jag är bra på:
Att sångpedagoga. Jupp! Det speglar flera elever iaf! :D Att planera event! ;-) Eller hur, Olle! :D
3. Jag är sämre på:
Att ta hand om mig själv. Mat, träning etc. Men jag jobbar på det och har blivit bättre! Lång väg kvar dock! Också dålig på att chilla och ta saker som de kommer. Gillar att ha kontroll och planera.
4. Detta är jag rädd för:
Att människor jag älskar ska försvinna. Att nån, eller jag, ska dö eller få nån vansinnigt äckligt dålig, hemsk sjukdom! Att Lovisa inte ska få ett bra liv. 

5. Detta packar jag i min handväska på morgonen:
Använder typ inte handväska längre. Har övergått till skötväska! :D I jackfickorna har jag däremot plånbok, läppglans, nycklar och givetvis telefonen! 
6. Detta finns i min handväska:
Blöjor, nappflaskor, handdukar, ersättningspulver etc. Se ovan. Men om jag skulle beskriva min handväska som jag använde innan Sessans ankomst skulle det vara så här: En miljard läppglans, puder, kajalpenna, parra, vanlig penna, ÖRONPROPPAR, plånbok, iphonesladd, papper, kvitton, ludd, damm etc.
7. Detta tycker jag om att göra:
Sova var nice. Men sjunga! Givetvis! Och bara softa med min man och min dotter.
8. Detta uppskattar jag hos min partner:
Att han får mig att skratta, att han är intelligent och rolig, att han är snäll, att han är fin på alla vis, att han tar hand om Lovisa så fantastiskt, kör bil som en gud, att han tar hand om mig. 
 9. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Ge Lovisa en fantastisk uppväxt! Sjunga min egen musik på en stor scen.
10. Något jag vill ha i present:
Har faktiskt inget jag önskar mig! Har det jag behöver! Kanske nåt som abstrakt som goda sovvanor till min dotter?
11. Detta har jag på mig just nu:
En tunika och ett randigt förkläde. Håller på att baka!
12. Musik jag gillar:
Jazz! Mmm vokaljazz dårå, sorry! Har också en speciell plats i hjärtat för ett visst pojkband! Fjantmorsan, men så är det! :D Är också nyfiken på Moa Lignells platta! Hörde nån livespelning på radion häromdan och gillade hennes låtar och uttryck! 
13. Favoritlåt just nu:
Hold up a light! Hoppar och studsar när jag hör den. Gillar att sjunga med i Read all about it och blir glad av Robbie Williams nya Candy! 
14. En bok jag gillar
Hjärnsläpp! :/.
15. En film jag gillar:
Hjärnsläpp här med!
16. Favorit tv-program?
The Big Bang Theory och Grey´s Anatomy! Mina favvosar just nu!
17. Favoritdoft:
Det gröna äpplet från DKNY, Paris Hilton Heiress, och L'Eau par Kenzo!
18. Detta äter jag gärna:
Kött, kyckling och lax! Alldeles för mycket godis också! TUNABERGARE FRÅN JAMBO! Hur kunde jag glömma??
19. Dricker helst:
Vatten! Men okynnesdricker läsk "ibland". Ska banne mig sluta helt med sånt skit. Men jag dricker väldigt sällan alkohol. Alltid något!
20. Favoritgodis:
Mjölkchoklad.
21. Hit vill jag gärna åka på semester:
Om Guadeloupe låg närmare vore det gött! Måste också genomföra nån resa till nåt sånt där familjecharterhotell! Vill också väldigt gärna tillbaka till London för det gillade jag massor! Härlig stad!
22. Färg på mina ögon:
Blågröna.
23. Min längd:
175 cm.
24. Jag tror på:
Människors inneboende förmåga att klara sig själva utan styrning från nåt yttre hittepå!
25. Människor jag beundrar:
Människor som tror på sig själv och vågar satsa (utan att andra får städa upp efter dom, that is!)
26. Så här bor jag: 
I ett hus, 1 1/2 plan utanför Uppsala med man och barn och två underbara katter.
27. Antal krukväxter hemma:
Alldeles för många! Hinner inte med att vattna dem, men de verkar ha förståelse för det eftersom de vägrar dö!
28. Favoritfärg:
Rosa! Lila och turkost också, men rosa är snäppet finare!
29. Favoritcitat:
Gör det, gör det snyggt! Allt är fullkomligt normalt!
30. Bästa present jag fått:
Min vigselring (symboliken är fantastisk! Du och jag mot världen), min dotter (men jag äger henne inte, får bara förvalta henne och jag har ju faktiskt kämpat en del för att få henne), Tysklandsresan förra sommaren!
31. Om jag vann en miljard så skulle jag:
Köpa ett hus vid havet, inreda en studio och anställa proffsmusiker och producenter, skicka en check till CSN och be dem dra! :D, gå en utbildning i CVT, resa med mina nära, se till att mina nära har det gott ekonomiskt, bara jobba med det jag har lust och se till att min man också får göra samma sak! Resa massvis! Skaffa en PT, städare, kock you name it! Bara göra roliga saker och vara med min man och dotter!
32. Vad gör du just nu?
Gungar en slumrande jänta i babysitter, luktar på kakan som jag bakat och som väntar på att jag ska ta hand om den!
33. Vad ska du göra idag?
Gosa med Lovisa, byta ett gäng blöjor, torka lite kräk, ta en vagnspromenad, trösta gråt etc.
34. Vilken är din favoritrestaurang?
Kött, kök och bar! Kött, mmmm! :P
35. När badade du i en pool senast?
I Turkiet förra sommaren.
36. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, ett par
37. Har gått någon modevisning?
Nej gud nej!
38. Vilket musikinstrument ogillar du?
Hm.. Vågar inte svara, så jag inte riskerar att störa mig med nån! :D
39. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Japp. Same old, same old! Humanist, javisst!
40. Har du åkt moped någon gång?
Ja, under högstadiet! Blir alldeles nostalgisk av doften när de bränner förbi här på byn!

41. Har du skjutit någon gång?
Testat ett luftgevär en gång.

42. Får du ofta felparkeringsböter?
Nee, har inget körkort!
43. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Usch och fy!
44. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Har nog sett nån, men kommer inte ihåg! Hjärnan är inte i den bästa formen så sent på kvällarna. Den lägger av runt 18!
45. Favoritpizza?
Nåt med räkor och tonfisk från Cleopatra i Iggesota! Men det viktigaste är deras vitlökssås!!
46. Chips eller popcorn?
Chippan med dippan
47. Vilken färg på läppstift använder du?
Ljusrosa/nude, men oftare läppglans.
48. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Eh, näe. Har andra kvalitéer.
49. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Vi åt på Kebabhouse i tisdags! :D Jag och Olle. Lovisa sov i vagnen. En bra restaurang där man får plats med vagnen.
50. Favoritchoklad?
Blå Fazer.
51. Har du vunnit något pris någon gång?
Hm.. Har mest otur i spel! :(
52. Är du bra på matlagning?
Ibland! Ibland får jag till det liksom! Är rätt ok på att laga efter recept men skiiiiitdålig på att improvisera i köket!
53. Har du beställt något från shoppingprogrammen på tv?
Nej.
54. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Vårdförkläde?
55. Vad var det senaste du handlade?
Pepparkaksformar och förvaringslådor.
56. När var du på sjukhus senast:
Förra söndagen. Fem timmar i väntrummet, fem minuter inne hos doktorn. Suck!
57. Det första du gör när du vaknar:
Tittar på Lovisa och undrar varför hon väckt mig. Är det mat? Är det napp?
58. Vad är du tacksam för idag:
Att Lovisa sov rätt bra i natt!
59. Har du varit i tidningen?
Ja.
60. Dröm jag har just nu:
Att få resa bort med familjen. Bo på hotell och bara mysa, långt från alla måsten och gråtrista regn!
 61. Hemlig last:
Choklad! Men så värst hemlig är den kanske inte...

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad skönt att se att man inte är ensam som alltid har öronproppar i väskan. Man vet verkligen inte på förhand när man kan komma att behöva propparna. Så skönt att alltid ha dem med sig. Bara plugga in dem när man själv känner för det.

Jag fick lätt tinnitus efter en konsert som tack och lov gick över efter en veckan. Sedan dess så är jag oerhört försiktig och skyddar mina öron. Jag använder öronpropparna på konserter, uteställen, bio, matcher, spinningpass samt när jag sover.
När använder du öronproppar?

Milla sa...

Jag har också tinnitus sedan musiklektionerna på gymnasiet och går inte hemifrån utan. Använder dem när jag gigar, går på krogen, på konsert, ja ibland på bio till o med! Jobbigt ibland men man vänjer sig!

Har ett vansinnigt tjut i öronen och vill inte att det ska bli värre. :/