Sångerska och sångpedagog

onsdag 31 oktober 2012

Lilla hjärtat

Igår klev vi ju upp tidigt för att åka på föräldragrupp och det var inte bara jag som blev trött! Även Lovisa blev märkbart påverkad av att missa sovstunden 8-11. Hon slumrade i vagnen på dagen men sov långt ifrån lika bra och länge som en vanlig dag.

Hon sov ett par timmar på eftermiddagen men det hjälpte inte. Hon var otröstlig av trötthet när det var dags att sova på kvällen. Jag var upp och vandrade med henne i famnen tills hon somnade men vaknade och var ledsen så fort hon lades ner i sängen. Likaså när Olle upprepade proceduren.

Till slut var det en utmattad tjej som somnade i nestet när hon lugnat sig och tröttheten tagit över helt.

Ett par dagar nu har hon också vaknat oftare på natten för att vilja ha mat. Det känns som att hon har kommit in i en fas för mycket stämmer in på nästa enligt wonderweeks. Hon är lite tidig bara!

Imorse sov hon iaf oroligt i mina armar ett par timmar. Efter lunch somnade hon igen i min famn och vi låg i soffan och hon sov i nästan två timmar. Nu har hon precis somnat i vagnen på altanen. En jättetrött tjej idag!

Får sålla bort alla fm-aktiviteter ett tag för det är bara jobbigt för alla. Lillhjärtat!

Ikväll ska Olle repa igen för på lördag har han gig med funkbandet. Jag är, som förstås, inte med.

En bild på en snusande Visan i min famn!

Inga kommentarer: