Sångerska och sångpedagog

måndag 15 oktober 2012

Dumma, dumma Ellos! Och sopor!

Fick ett av alla miljarder utskick från Ellos idag. (ärligt, sluta! Ni ensamma lär ju vara skyldiga till en mindre regnskogsutrotning!)

På framsidan var en såååå fin klänning! Å vad jag vill ha den!! Men NÄR ska jag ha den? Kan jag komma på det vore det ju så mycket lättare! Ser ut som en jättefin klänning att sjunga i. Typ jazz. Kan man motivera det med det?


Idag fick vi också vår nya soptunna! Har nämligen fått sjukt hög sopproduktion pga Ellos pga alla dessa blöjor! Skulle dock aldrig palla tygblöjor så då fick vi helt enkelt beställa en större soptunna! Idag kom den äntligen så nu är det bara att kasta! Har ingen bild dock, får ta en imorn! Den var inte så stor och klumpig som jag trott utan bara djupare, inte bredare. Blir nog kalasbra!

Just nu ligger Visan och sover i vagnen på altanen. Vi tog en promenad runt byn och givetvis vaknade hon när vi kom fram till vår uppfart. Jag lyckades dock övertala henne att somna om medelst gung och rull av vagn. Nu kikar jag på henne i barnvarnaren. Så skönt att ha kamera på den, då behöver man aldrig fundera på om den funkar eller ej! Hon sover! :)

Igår kväll fick hon kvällsmat vid 21 och sedan gick vi alla och la oss. Hon hade slumrat i min famn innan vi var klara att gå men givetvis vaknade hon när vi skulle lägga oss. Olle somnade direkt och runt midnatt sov även Lovisa gott. Kanske runt 23. Såg jag fel på klockan? Man är rätt luddig nu för tiden.

Hur som helst! Vid fyra väckte hon mig i sömnen. Jag gav henne mat och hon sov igenom måltiden och sov sedan vidare! Först halv åtta vaknade hon och ville ha mer. Då hade hon alltså sovit minst 7.5 timme i sträck!! Sååå skönt! Givetvis har jag svårt att somna om efter att jag gett henne men jag hade iaf chansen! Strax efter åtta sov hon igen och jag somnade också om gott. Vid halv elva gick vi upp! Pigga och glada!

Kanske kan man tycka att vi sover bort hela dagarna, men vad är alternativet? Att vi ska kliva upp bara för att vi SKA? Att man då går och mår dåligt för att man är trött? Näe. Sånt gillar inte jag. Jag behöver sömn och så länge Lovisa är lättövertalad kör vi på det! :D

Vi har ändå hunnit baka och ta en promenad liksom!
Puss och kram!

Inga kommentarer: