Sångerska och sångpedagog

måndag 29 oktober 2012

Piercing!

I natt drömde jag att jag hade piercat Lovisa med säkerhetsnålar (tydligen, eftersom de satt kvar!)! Helt sjukt! Hon hade en minisäkerhetsnål i sin högra näsvinge och en i underläppen. Vi skulle dock tilll BVC och då kom jag på att det kanske var en dum idé och därför tog jag ut dem. Hon hade dock fått små knölar och dessa skulle jag försöka tvätta med koksaltlösning.

Ungefär där vaknade jag.

Mycket märklig dröm!

Hade tänkt ta en promenad men det regnar för mycket. Pissväder, rent ut sagt! Inget roligt alls! Lovisa ligger därför och sover i vagnen på altanen. Hon sover ju gött där liksom. Dock dånar regnet på plasttaket och dörren knarrar och gnisslar som tok så hon vaknar till hela tiden. Väldigt pissigt det med!

Och vi har punka igen. Kul! Gillar ändå lufthjul bättre för jag inbillar mig att de ger bättre stötdämpning när man är ute på stock och sten-promenader!

Trött som en tok är jag men det känns inte som nån idé att börja med nåt. Just för att jag är trött och dels för att hon vaknar till var tredje minut ungefär.

Tänk om det kunde sluta regna nu! Pronto! Subito!

Igår var Lovisa på konsert och lyssnade på pappa för första gången! Första set gick ok men mamman fick bära typ hela tiden, då gick det bra. Andra set var det tårar och skrik och vi satt i rummet intill och åt och försökte lugna oss. Till slut somnade hon i famnen, vägrade ligga ner i vagnen. Mammas rygg gillade inte det. Alls. Men det var mysigt ändå!

Nu längtar vi bara efter att pappas stora jobbpryl ska bli klar så vi får umgås igen! ;)

Puss!

Inga kommentarer: