Sångerska och sångpedagog

fredag 26 oktober 2012

Dagens svammel!


Gillar ju egentligen inte hösten alls, trodde jag, men har kommit fram till att jag gör nog det ändå! Så länge det brinner i träden av lövens alla fantastiska färger och det bara är lite mindre varmt är det en underbar tid! Solen ska givetvis också skina för att det ska vara bra! Luften blir friskare och det är inte sådär äckligt varmt. 

Idag har jag lite sorg för vägarna var fulla av löv som singlat ner. På marken gör de ingen nytta för mig, de ska sitta på träden och bilda en sprakande kontrast mot en klarblå himmel. Gud vad jag svamlar.

Vi var iaf ute och gick en prommis eftersom Lovisa var trött och jag passar på och motionerar lite. Fiffigt eftersom hon somnar efter max fem minuter, oftast inom 1. 

Overallen hon har är alldeles för stor. Tänkte inte alls på att behovet kunde finnas för den på båda sidorna om vintern så jag hade köpt den i strl 68, för att passa i övergången till våren. Visserligen är det ju bättre att den är för stor nu än för liten då. Hon har den iaf och drunkar nästan! Men den är väldigt söt!
Armarna i vädret och händerna sticker inte ut. De räcker liksom inte fram till öppningarna. Sjön ligger blå och fin i bakgrunden.

En vattenpöl som frusit till is. Illa! 

Det bästa med senhöst är väl iaf att det då snart är vinter och efter vintern kommer våren!! Har aldrig gillat vintern faktiskt. Mörkt, kallt, rått ända in i själen! Nu längtar jag dock till julen! Lovisas första jul! Ska bli roligt att få fira den på ett nytt sätt. Hon kommer ju vara så liten, 4,5 månader, men det blir ändå speciellt för mig att få fira med henne! 

Idag var sjunde natten på raken som hon sov riktigt bra och inte ville äta mitt i natten! Tydligen anser "dom", såna som skriver och förstår sig på, att "sova hela natten" innebär att barnet sover 00-05 utan att vakna för mat eller nåt. Jag tycker det låter lite snålt att kalla 5 timmar en hel natt, men ok. Jag köper det! Lovisa bjuppar till o med på nån timma till! Visst, runt 5 börjar hon knorra lite och väcka mig med sitt bökande så då ger jag henne nappen ett par gånger och sedan sover hon vidare. Vid 7 imorse hade Olle gett henne mat (jag lyckades somna om) och då hade hon somnat vid midnatt och innan det ätit vid halv elva-elva. Sötunge!

Ska bli spännande att se hur länge det håller i sig och om det påverkar viktkurvan något! Hon verkar dock kompensera genom att äta tätare på dagarna och det är ju helt ok! Just nu sover hon i vagnen på altanen efter promenaden. Märkligt det där, att dom sover bättre på natten om de sover mer på dagen! 

Jag fick också sova i natt! Trodde inte det när hon började knorra massor vid läggdags, men det gick över nä hon fick vaggas till sömns i pappas goa famn. Jag sov som en stock! Tack, älskling! Natten innan blev ju inget bra alls. Jag står fast vid mitt nattinlägg och det känns skitabra! 

Nu har jag smygpreppat kvällens middag en smula och jag hoppas Olle får komma hem i hyfsad tid ikväll. Vet att han har massor att göra och han sliter så. Min älskling! 

Ser på barnvarnarskärmen att det gungar i vagnen. Får se om jag hinner dammsuga något eller om jag helt enkelt får hoppa det. 

Puss och önskar er en awsome helg!

Inga kommentarer: