Sångerska och sångpedagog

fredag 19 oktober 2012

Gröna elefanter!

Tänk, vad svårt det är ibland! Trots att man sovit som en kratta under natten, utan anledning, det gick helt enkelt inte att somna om efter 4-matningen, så kan man ändå inte bestämma sig för vad man ska göra när man vaknar vid halv elva och Lovisa sover.

Ska man somna om?
Ska man kliva upp och passa på att fixa håret/pilla naveln/ äta frukost eller vad man nu inte hunnit med på ett antal veckor?

Nej, då ligger man helt enkelt bara bredvid i sängen och tittar på henne. Betraktar hennes lilla ansikte, de vackra ögonfransarna, munnens perfekta form, näsan som ser ut som att den vore skulpterad i vax, så söt, hennes små ljud och vansinnesviftningar med armar och ben. Hon är lite snorig så ljuden är lite "mer" nu så att säga...

Lyckades slita mig till slut och gick in i badrummet och piffade lite. Längesen faktiskt tiden fanns till nåt sånt! Hur ytligt det än må låta är det skönt för plötsligt ser man en del av sig själv som man inte sett på ett tag. Jag sminkade mig ju alltid förut. Alltid ögonsmink och jag trivs bäst i det.

Hon vaknade till sist och gnällde. Jag gick in och pratade med henne och möts av det vackraste lilla leendet. Man bara smälter!

Idag ska vi ta oss in till stan. Olle kommer och hämtar oss (och babyskyddet) och så far vi och hämtar paket och handlar. Känns skönt att komma ut lite även om det "bara" är till Gränby!

Tack, kära älskling för att du tog morgonmaten så jag fick sova lite! Önskar jag hade lika lätt för att somna om som du har! Hon gav mig förutsättningarna för hyfsad sömn genom att somna vid elva och vakna vid tre (men nappen gjorde att hon somnade om) och sedan vilja ha mat vid fyra, somna direkt och sedan vakna vid åtta. Men vad gjorde jag? Ja, inte sov jag iaf! Låg och vred och vände på mig tills klockan sex.. Blä!

Ellos gjorde iaf pinan kort för mig. Den röda klänningen är slutsåld i ALLA storlekar! Vem kunde tro? Jag hann inte ta beslutet tyvärr och chansen försvann. Håller tummarna för att den kommer tillbaka snart.

Inga kommentarer: