Sångerska och sångpedagog

söndag 20 mars 2011

Hus och nya människor!




Igår blev det en lååång dag i huset! Dock med lite sångavbrott för min del. Attra hade rephelg och lämpligt nog gick den av stapeln i Viksta vilket var alldeles utanför Björklinge så jag kunde vara med ett skuss iaf!

Vi byggde färdigt sidobordet och fixade med HOL som ska bli katternas nya sandlåda! Den har fått ett extra hål på ena långsidans halva och sen ska den kläs halvt invändigt med nån slags plast/vaxduk och få en plastlåda för själva "kalaset". Den kommer stå i hallen och samtidigt (förhoppningsvis iaf!) fungera som en pall!
MASKROS Taklampa  Diameter: 55 cm Sladdlängd: 1.4 m
Typ såhär, fast hålet sitter högre upp. De är experter på att ta med sig sand så har vi tur stannar mer i lådan nu! Gångjärn ska också inhandlas! (bild: google)

Olle hade också köpt en lampa som jag tjatat länge om, helt utan att jag visste om det! Märkte det när jag bar in kartongen! =) Den var lite pillig att sätta ihop men det var det värt! Den är ju såååå fin och skuggorna är underbara! Den hänger just nu i köket men eventuellt får den flytta till sovrummet. Det är IKEAs maskros, ifall ni inte sett den förut, vilket jag tvivlar på eftersom typ alla har den! haha!  (bild: ikea)

Under tiden jag byggde saker plockade Olle ner lister. På onsdag ska nämligen snickaren komma och ta ner väggen! Ska bli så spännande! Vi slet ut golvet också så att det bara är att slänga i det nya när snickarna är klara! På torsdagen tror jag målaren ska komma och börja vitmåla också! En del vitt blir det. Det är ju så himla praktiskt dock, eftersom man då kan leka med färg på allt annat!

Just nu har jag tagit en pluggpaus. Sitter och försöker lära mig två låtar till imorn som jag ska sjunga samt två som jag ska kompa och en som jag ska instruera. Rätt svåra låtar, helst en som inte finns inspelad nånstans heller så jag får ingen bild av den. Sugit.

Denna är dock jättevacker. Helen är ju som alltid guld, men killen har jag aldrig hört talas om. Hörde den på Spotify först med Tommy Körberg och Karin Glenmark. Hade varit fint att höra Helen och Tommy.



Olle är på födelsedagskalas men jag får sitta hemma. Ska strax återgå till pianot.

Mina lyckönskningar och gratulationer går till den lilla människan som såg dagens ljus i helgen! Allt gott och kärlek till det lilla livet och dess föräldrar!

Inga kommentarer: