Sångerska och sångpedagog

söndag 20 mars 2011

Delay

Skulle göra en liten läxa med Anna över telefonen men det blev bara knas! Jag sjöng rätt men när vi skulle sjunga tillsammans så kom hon alltid ett pulsslag efter mig! Mycket märkligt. Jag anpassade mig och sjöng med henne. Då avbryter hon och tycker att jag sackar! Hon tyckte vi sjöng rätt från början!

Mycket märkligt!

Jag satte igång en metronom och började räkna, tanken var att hon skulle haka på och vi skulle kolla så vi hade samma uppfattning om puls etc.

Nej då, hon kom in stadigt med sin etta på min tvåa! haha! Skittajt men ack förargligt delay.

Eftersom jag inte tvivlar på hennes rytmkänsla och pulsstabilitet är det bara att konstatera att sångläxor ska göras  IRL, inte via telefon!

Men vad lever vi i för teknisk verklighet när det är såna skillnader?? :P

Inga kommentarer: