Sångerska och sångpedagog

lördag 5 mars 2011

Chopin! (shopping!)

Var ut på byn en sväng idag. Lämnade tillbaka ett överkast och shoppade lite toppar åt mig. Ett långt linne med leopardmönster, jepp, och en randig tunika. Allt från Indiska. Denna fast med marinblå ränder istället för röda. Jättesöt!

Nu börjar det dra ihop sig till hus också! På fredag morgon är det bankmöte och efter det möte med mäklare och säljare! Ska bli såå roligt! Pratade lite med Olles vän som ska måla också och jodå, han fixar tapeter med! =)

Stötte också på en vän på Ica och han sa att han jättegärna arrar till min konsert! Så skönt! Då är det bara att tuta och köra! Snart smäller det liksom! Typ iaf.

Jag måste ju ta och beställa en klänning också. Har förälskat mig i tre stycken, knappast bra. Det lustiga är dock att jag skulle kunna beställa alla tre, måttsydda för 1750 SEK inkl. frakt! Det känns jobbigt billigt, men är det motiverat? Dessa är det iaf, i fallande sannolikhetsgrad:

Jättefin med de olika våderna i kjolen tycker jag! Dock är jag lite nyfiken på vad det där midjebandet är för något... Denna färg ser väl rätt turkos ut på bilden, men det är märkligt att inte ens detta företag har "turkos" på sin färgkarta.
94.99$ (600.10sek)

Den här tycker jag bättre om livet på, men jag frågade om den kunde göras "floor length" men det gick tydligen inte. Den är dock såå fin! Undrar vilken färg man skulle ha den i.. Taften är inte lika fin i färgen som satin på klänningen ovan. De är båda "blue". 
92.69$ (585.57sek)

Den här lilla söta är också väldigt fin! Somrig! Gillar partiet runt bysten! Den är dock inte lika fin som de två övriga. Dock rätt billig!
46.79$ (295.60sek)

Ja vad ska man göra? Helst köper jag hela skiten i lite olika fina färger! Men det är ju lite mycket pengar. Och inte kan jag lägga det på företaget heller för det är tydligen svårt att få till det där med arbetskläder i min business. Det är ju liksom det det kommer handla om. Men sånt begriper ju inte skatteverket, tyvärr.

What to do?
Alla klänningar kommer från www.milanoo.com




Inga kommentarer: