Sångerska och sångpedagog

måndag 3 september 2007

Varför är det så ont om folkvett???

Nu tänkte jag skriva om flera saker som irriterar mig. Till exdempel folk som står i vägen! Varför måste folk stanna och prata med gud och alla människor mitt i dörröppningar, vid rulltrappsavsatser, ja, på alla möjliga irriterande ställen är andra människor vill passera utan att behöva trycka sig mot vggar, fälla pensionärer osv. Sånt tycker jag är irriterande.

Var på invigningskonsert idag. Känner mig som en extremhycklande apa! Jag avskyr det där huset och tycker att det är en symbol för människornas oförmåga att tänka längre än till vad andra människor tycker och tänker om dem. Varför är det enda jag hör "Nu ska vi sätta staden på kartan" och "Nu kommer en massa andra människor komma hit för att titta på huset!"? Jag trodde det var lite av tanken att få musiken närmare till människorna, men det syftet verkar ha blivit lite sekundärt. Ska det va så? Sverker??

Det är svindyrt att hyra lokalerna så gemene man kommer ju knappast ha råd att gå på konserterna eller hyra plats för eget bruk. Vad är tanken?? Jag är inte så insatt, men av det jag hört så drar jag mina egna slutsatser!

Nej, usch och fy! Varför gick inte pengarna till något vettigt?? Varför gick inte pengarna till vård och skola??? Varför fick inte jag bestämma?? Nej, jag vill aldrig mer sätta min fot i huset! Känner mig smutsig! UKK? nej tack!

Inga kommentarer: