Sångerska och sångpedagog

söndag 2 september 2007

De där.. barnvagnsfolket!!

Det gick rätt bra igår, på giget alltså. Ensam i sekten men det gjorde inget! :D

Hade gig nu ikväll med med det mindre bandet. Gick sådär. För mig alltså. Men det gjorde heller inget. Får vara med nästa gång iaf!

Tänkte skriva lite om saker om irriterar mig. Försökte gå på stan idag, stressad som vanligt, men det var stört omöjligt! När(Om) jag får barn ska jag ha en tvillingvagn, oavsett hur många kids som sitter i den! Den ska även vara försedd med vassa nitar som rispar alla som försöker gå förbi! Nu är det inte så att jag tycker personer med barnvagn borde stanna hemma men jag har en stilla undran; hur kommer det sig att allt trafikfolkvett for ur skallen på dem så snart ungen var färdigutpressad??!! De kör som torpeder med sina vagnar och använder dem som missiler! Jag förstår inte varför! Varför? Sen förstår jag heller inte varför de envisas med att gå i bredd vid möte på en trottoar! De borde inse att det inte är lika lätt för dem att väja, gå åt sidan, ta ett steg ner, vad som helst, som det kanske är för nån som knallar omkring utan bihanget. De blänger istället på den mötande med blickar som kunde döda samt säger "vad fan, ser du inte att jag har en barnvagn och därför har mycket mer rätt till space här på vägen än vad du har, korkskalle!!".

Nej, jag ska bli minsann lika jävlig! Tänker till och med satsa på att bli värre! Kanske är det så att alla som går omkring med vagnar nu egentligen hämnas på sånt som de stött på av andra generationers barnvagnsförare. Kanske är det vara en slags moment 22. Ingen vill ge sig och det bara pressas uppåt i förödelsespiralen?

Jag ska iaf inte bli den förste som ger mig! Hell no!

1 kommentar:

Anonym sa...

Go girl!!