Sångerska och sångpedagog

fredag 28 september 2007

En för alla. En fralla.

Det kändes som om vi alla delade en outtalad hemlighet, något som bara vi i en hemlig klubb visste om. Nu vet jag ju att det inte var så. Jag såg mig omkring i skolan och när jag såg någon som hade något rött på sig ville jag nästan gå fram och säga 'hej'! Tittade på min lektionsledare och funderade på om hennes rödcerisa blus kunde räknas som rött och om hon tänkt till lite extra när hon valde den på morgonen.

I matsalen satt det röda t-shirtar, röda halsdukar, röda klänningar, rödrandiga tröjor och linnen. Jag och två tjejer till i klassen hade rött. Vet inte om det berodde på att det var fredag och de tyckte att rött var en fin fredagsfärg eller om de gjorde ett litet försök att visa solidaritet och göra ett ställningstagande mot världens orättvisor.

Det var fint iaf och jag önskar att de dumma där borta fick se vår ansträngning som bestod i att leta upp något rött att ta på sig. Bättre att göra något litet än att inte göra något alls? Jag har ju iaf tänkt på dem varje gång jag sett ett rött plagg!

Inga kommentarer: