Sångerska och sångpedagog

måndag 17 september 2007

Den onödigaste utgiften: Mat?

Var på Ikea idag igen! Snittet ligger på 3 ggr/vecka. Inte bra.. :( Käkade middag (höhö, O bjuder, fint ska det vara!;) ) och fick tillbaka lite pengar.

Hamnade bredvid den klyftigaste tjejen ever. Ska verkligen satsa allt jag har på att anamma hennes tankar och idéer.

Hennes första uttalande som gjorde att jag upptäckte denna nya, stora tänkare var fastslåendet att mat är den mest onödiga utgiften vi har. För man behöver ju ingen god mat för att klara sig. Varför lägga pengar på det???

Det är ju fantastiskt smart! Man kan ju istället köpa dyra saker som man kan samla på och visa upp för sina vänner! Varför äta god mat??? Dock skulle man ju kunna tro att hon, liksom jag, smaskade på Ikeas just billigaste mat, köttbullarna (mellan!!), men icke! Det hon åt med god aptit var den dyrare fläskytterfilén.. Jag får inte ihop det. Kanske hade hon inte börjat praktisera sin ideologi ännu! Ja, så måste det vara.

Denna tjej verkar också vara en hejjare på att utläsa en massa info av ett kort, säg sisådär 30 sekunder långt möte med en människa hon aldrig träffat! Det kom nämligen förbi en tjej som hälsade på den första tjejens sällskap. Det hela bestod i ett utbytande av artighetsfraser innan tjejen gick vidare in i sakernas förlorade värld.

Därav kunde tjejen göra ett utlåtande som bestod i att det var en jättetrevlig tjej som alltid stannar och samtalar med folk hon möter.

Väldigt klok tjej! Undrar hur man får sig sån livsvisdom??

Hon hade väldigt många fler kloka saker att säga, men de kommer jag inte ihåg just nu. Det blev för mycket för mig att ta in på en gång.

Annars har dagen varit lika skitig som vanligt. Hade föreläsning mellan två och fyra om en massa saker som jag inte kommer ihåg och som bara förvirrar mig! Det känns INTE bra inför den kommande tentan... Det kommer att gå åt helvete!

Imorn är jag Kishti igen. Hoppas det blir bra. Jag vet inte, jag.

Inga kommentarer: