Sångerska och sångpedagog

fredag 7 september 2007

Om jag finge slåss skulle jag slå dig!

Idag råkade jag ut för något otroligt kränkande. Jag är inte som andra barn, jag är fett annorlunda... Har inget med neurosedyn att göra, det var något annat som är irrelevant just nu.

Var med min sambo i en liten affär där det arbetade en tant. Hon småpratade och var trevlig, jag med tillbaka. Sedan fick hon syn på min "specialitet" och började fråga vad jag råkat ut för. Jag sa som det var och hon började "jaha.. du är en av dem som föddes under den perioden!" Nej, sa jag, men det ville hon inte lyssna på. Sedan sa hon nåt om att jag väl inte jobbade utan fick invalidpenning. "nej du, sa jag. det enda jag inte fixar är att spela gitarr!" här hade jag börjat förlora min välvilliga inställning till henne.

då började hon tjata om att jag inte skulle kunna arbeta med vilka arbeten som helst och att hon tyckte svenska staten var dum som inte gav mig pengar. Jag försökte säga att jag inte stött på några problem. hon lyssnade inte.

Mitt enda problem är människor med fördomar. Hon lyssnade fortfarande inte utan hävdade att jag inte kunde jobba, osv..

Känner mig så otroligt kränkt av denna människa. Kunde inte heller bara gå därifrån på direkten, skulle ju sälja soffhelvetet till dem!

Ska någon få tala om för en annan människa vad den kan och inte kan? Jag blev så ledsen...

Shit, tur för mig att jag kan behärska mig och tur för henne att jag inte kom det tidigare, men jag skulle kunnat ställa en massa frågor till henne med. "är man sådär trångsynt om man är född i finland"? "ojdå, blir man bitter med födseln om man föds i finland?". en massa frågor som känns onödiga. hon kan ju inte rå för var hon har sitt ursprung, likväl jag inte kan rå för detta. kärringj***l!!!! Nu har jag inget emot finnar, men det var det enda jag kunde utläsa av henne!

Jag ville slå henne. Ville spotta på henne. Säga dumma saker till henne! Det är människor som hon som gör att världen är pissig!

Den lilla antikaffären norr om stan köpte iaf vår soffa. Till vrakpris. Jävla tant!

Nej, jag ska nog sluta plugga. Jag kan ju inte göra någonting. Höll inte ens på att få lyfta av soffan från släpet. Nej, sånt kan ju inte jag! jag vill slå henne!!! hårt!!!

men det kommer jag ju inte göra. sånt får man ju inte göra! det är ju straffbart, så det gör jag inte!! mest för att jag inte vill få skit!

men man får visst säga vad som helst! eller?????

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att vi kan skicka bajs till henne!!