Sångerska och sångpedagog

torsdag 27 september 2012

Skoskav!

Hade kunnat lägga upp en bild på mitt jätteskoskav men väljer att skona er! Fick det igår och satte på ett Compeed när jag kom hem.

Glad i hågen drog vi iväg igen idag och rätt snart höll jag på att krevera av värk. Gick ändå en timme med Visan för hon sover ju så himla bra i vagnen

Det var det värt eftersom hon sov jättelänge! Till slut var jag faktiskt tvungen att väcka henne för blöjbyte och då hade hon redan fått en flaska sovandes.

Det här med sömn är ju spännande... Hon har inte alls sovit så där bra som innan vi provocerade med mjölk på länge. Hon får mat elva, somnar kanske runt tolv och sover max fyra timmar. Vaknar och gör samma sak men somnar kanske i min famn och sedan vaknar vi och kliver upp runt elva.

Jag har verkligen noll koll på om hon "borde" sova mera! Hon somnar korts stunder i sittern, idag i vaggan och lite i famnen, men sover bara ett par minuter. Det är ju så märkligt eftersom hon sover jättelänge när vi tagit en promenad!

Funderar på om jag borde få henne att sova längre då på förmiddagen kanske genom att gå och lägga mig med henne... Hon sover ju väldigt bra i famn eller sjal liksom.

Ja ja. Rutiner blutiner! Det ordnar väl till sig liksom!

Liksom!

Nu ska vi snart äta nattmat och krypa till kojs! Inväntar bara den spektakulära Gunilla Persson på breaking news! Denna kvinna... Vansinne! Hon är glad att hon är känd men det är ju även ABB liksom!

Liksom.

Jag undrar vad Erikas pappa tycker om hennes behandling av dottern.

Det sjuka är att min spontana reaktion på "min dotter är vackrast i världen, sjunger som en ängel, bla bla" är "Håll käften tant, det gör/är hon inte alls!" Men det känns jättedumt för den stackars lilla flickan har ju inte gjort något alls för att förtjäna min aggressiva approach som enbart är sprungen ur min avsmak för hennes beteende!

Hon är ju precis lika värdefull som andra barn men man vill ju plocka ner Gunilla på jorden igen! Stoppa in alla hästar i stallet. Vässa kniven i knivlådan, koppla rätt ledningarna liksom.

Liksom.

Men nu kommer hon! Hoppas folk slutar uppmärksamma henne snart så Erika har en chans till ett vanligt liv!

Kan svara hennes fråga: för att du behandlar ditt barn helt skitkonstigt, för att inte underdriva... Överdriva?

Snälla läsare! Ta mig hårt i örat om jag börjar bete mig på samma sätt med Lovisa!!

Inga kommentarer: